Pages

Followers

Sunday, 10 July 2011

... 10 perkara ...

assalamualaikum ..... selamat petang semua.... heheheh... hari ni tak de buat apa, lepak2 saja kat umah lah.... entri kali ini pulak, entri kepada suka2 sahaja... kalo korang suka dengan entri kali ini, bagus.... ~ sayang korang... kalo tak suka, nak wat camno kan? tak leh nak puaskan hati semua orang.. kan? kan? kan? owhh ye... entri ni berkaitan dengan 10 perkara...... so, saya akan senaraikan 10 perkara yang saya suka, yang saya tak suka, or yang saya minat..... dan cadangnya saya akan susuli entri 10 perkara ini, pada entri2 akan datang.. tunggu............ so, untuk 1st edisi ini, saya senaraikan 10 perkara pelik tentang saya... hehehhehe

.: 10 perkara pelik tentang saya :.

1. kalau drive kereta, saya hanya akan pegang stereng kereta hanya sebelah tangan ( kanan ), manakala tangan kiri saya akan pegang kat gear atau bawah peha....

2. saya boleh dikatakan tidak minum minuman manis2... ~ kalau kat rumah, jangan harap saya nak bancuh air manis.... dan kalau saya minum minuman manis, kepala saya akan pusing2 macam gasing ~ sakit kepala lah tu...

3. kalau saya di kampung, saya tak suka keluar rumah.... ~ kalau sebulan kat kampung, sebulanlah saya dok umah....

4. saya tak makan durian...... kalau bau, saya boleh muntah dan automatik saket kepala dan demam ~ diva tak perangai?

5. boleh dikatakan saya tak makan ikan langsung ~ ikan bilis dan ikan sardin makan lah.... 

6. seorang yang tak suka memakai kasut ketika keluar rumah... biarpun itu majlis formal.... ~ lebih suka pakai selipar......

7. saya lebih tacing bila tgk adegan sedih dalam cerita kartun seperti shin chan dan doraemon, berbanding dengan drama2 melayu... ~ saya pon pelik pasal ni...

8. seorang yang mudah cedera ~ walaupun terkena bucu tingkap, boleh berdarah... then darah susah nak berhenti..... gila!!! cedera hati pun selalu... hahahha

9. suka ikut mak ayah saya pergi kenduri kawen ( luar kawasan ) ~ kalau kenduri kawan depan umah pulak, saya tak pegi... hehehhe kirim jek....

10. seorang yang gagal berkali2 dalam cubaan masak megi.... ~ paling menyampah!!!

* amacam? pelik tak? kalo tak pelik, cuba korang pura2 rasa pelik.... hehhehe.... next edisi 10 perkara akan menyusul okeh? selamat bercuti ahad...... ^^



35 comments:

i am S!L4H.. said...

uiihh plik btol. no 3 ke bwh bg sy pelik. yg 2 di atas kite same. ahahahaha. bole?

hyz said...

silah : kurangkan manis dlm minuman.. tambahkan manis dlm senyuman kn? hehehe

Puan Kutu said...

yg no 6 totally sama..klu pkai pun sbb terpaksa..no 4 tu mmg diva nak mapus.sy tak berapa minat jugak durian,tp takde la tak mkn lgsung..

hyz said...

hahahha puan kutu.... sy tak leh bau langsung.. saya sanggup tak bernafas beberapa ketika ( ketika lalu kawasan jual durian ).. kalo bau, mau muntah kat siti jugak.. heheh

ChaCha said...

bwahaha..syok2 bc pelik2 org ni..hehe :)

hyz said...

chacha : hehehhe pelik, tp masih normal.. hehe

ir yien 9897 said...

bnyk dari segi.

ciri2 laki idaman..hahahaha

hyz said...

ir yien : wah.. sy suke komen awak ni..( tepuk tangan....)

katasifat said...

tp no 3 tu ko kalah ng aku kan???

muahahahaa....

hyz said...

katasifat : surelah.. yu da tahap super diva

Asha said...

hahaha. agak pelik gak r. no.5 ngan no.7 tuh.

hyz said...

asha : tapi tu hakikatnya.. huhuhu

PriMadonNa YueZueL said...

eh....ada persamaan laaaa.....perkara 2,3,4.....haha...nampaknyer PY ada geng pelik---> HYZ..hehehehe...

misspurple said...

3,4,6 and 9 tu sya x pik sbb sama la kita =) durian..ahh bau je da ckup utk sy lari jauh2..bukn mngda2 tp i cn't =.=

hyz said...

primadonna : wahhh ada geng x mkn durian....
misspurple : yezzaa sorang lagi geng anti durian.. hehehheh cayalah...

Fezul Fadhley said...

encik HYZ, anda mmg pelik.. smua org ada kepelikan nih.. hehex..

kinaRmaya said...

meh sye bls..hehe
1)sye drive kkdg stereng kete yg pgg sye..haa..cmne tuu..haha
2)sme la kte..jrg mnum air manis..x tiru pon..lalala..haha
3)kalau kat kg..sllu nk kua..nk tgk pe yg ade kt kg..hehe
4)durian?mmg suke kot..wekk :P
5)bole dkatakan suka sgt kat ikan..smpi ikan pon msti takot kt sye..hihi
6)sme la kte ske pki slipar..kui3..sllu kne mrh..hehe
7)awk tacing?sye tsentuh...ha..cmne tuu??haha
8)kalau sye cedere spe yg nk rwt?? :P
9)ha..psl knduri kawen ni..x suke g!tp sllu kne pkse g!huhu
10)stakat ni megi sye da pass!da bole ajar..kalu nk blja..hehe

sekian rajen2 singgah blog :)

Miss Ieka said...

hehe..sy kurg mkn durian..tp kat umh kdg2 je mkn..kalo g umh owg laen x mkn coz sy kalo nak mkn satu je..mesti kene gosok gg lepas 2..kalo x gosok..mmg x leh duduk..tkut berbau..hee..

lg satu..sy kurg nak g mkn kenduri umh jiran dekat2..kalo jauh2 baru g..hehe

ZWAN SABRI said...

Bagusla klaw x minum air manis.. ;)
bagus untuk kesihatan.. ;)

MySuaraBlog: Jom Tidur Sebelum Pukul 1 Pagi

halila Ibrahim said...

emmm ... diva la kot ... ahaha.. akak suka makan durian tapi tak makan banyak sebab nanti cepat panas dalam badan..

BTw... salam kenal ye...

hyz said...

fadhley : hohoho pelikkan?
kinaRmaya : wah.. detail sungguh komen awak...
miss ieka : wah... diva jugak tu... tanak mkn kat umah org... hehehe
zwan : yep..... =)
halila : hehehehe diva kan? hehehehe....

Tengku Puteri said...

hahaha..tak pelik...itu luar biasa... heee..sy pun x suka durian..!

hyz said...

tengku puteri : wah luar biasa? x suke gak? geng lah kite...

cik aisha said...

uniknye kamu...haha..apapun no 2,3,6 saya pun begitu cuma lain cikit2 je la...:)

hyz said...

cik aisha : hehehe unik ke?

amir aizat said...

haha masak megi tu pelik.

hyz said...

amir aizat : saya pom pelik jugak.. aissshhh

makdara TERdiva said...

felik sungguh! :P

i am S!L4H.. said...

yeahhh. 1000 markah di situ.

syrupmasin said...

errrr..nomor 10 tuh?? haha :D

hyz said...

MTD : hek3.. pelikkan?
silah : 1000? wah.....
syrupmasin : ape gelak2? hehhe

Ummi said...

semua tu takda kat saya hehe~~ :p

hyz said...

ummi : so, anda x pelik.. heheh

nik rosmawati said...

wah.ade persaman utk yg no 3 tu.mmg bila blk kg suka duk umah jea.yea la.blk kg nak rehat2 kan so mmg ptt la abiskan masa kat umah jea.hehe

hyz said...

nik : sama ke? hehhe