Pages

Followers

Friday, 22 July 2011

...cerita malam tadi...

assalamualaikum... hai hoi hoi......apa yang kamo2 boleh teka saya nak cerita pasal apa untuk entri ini? ce tengok tajuk sikit... "cerita malam tadi" so, maksudnya saya nak ceritalah apa yang berlaku malam tadi ye tak? malam tadi kan berlangsungnya perlawanan bola sepak antara chelsea lawan malaysia.... walaupun malaysia kalah 0-1 pada chelsea, tapi kiranya kalah bermaruah.. kan?

so, malam tadi saya menyaksikan secara live kat stadium putra bukit jalil. ~ first time tengok bola kat stadium wehhh... jakun sikit lah... hahhaha... suasana dalam stadium memang buat semangat tu lebih dari tengok kat kaca tv.... ~seyes..... ye lah... beribu orang memenuhi stadium.... pasal perlawanan malam tadi, apa yang saya boleh puji pasal pasukan malaysia adalah pertahanan yang bagus serta kecekapan penjaga gol ~ walaupun kurang sepakan berbisa dari chelsea.... kira oke lah kan? dan apa yang kurang pada pasukan malaysia dalam perhatian saya adalah komunikasi yang kurang tepat antara pemain, dan juga penguasaan bola yang lemah... ~ ye lah tengok chelsea tuh, dia gelecek bola, kena halang ngn pasukan malaysia 2 3 orang pun boleh lepas... apakah??? so, kalau malaysia boleh perbaiki kedua2 aspek ini, insyaallah malaysia boleh pergi jauhhhhhhhh...... kan?

ni nak cerita pulak pasal suasana kat dalam dan luar stadium.... untuk pengetahuan umum harga tiket ialah rm58, rm68, rm108, dan rm 388. boleh dikatakan mahal jugak kan? tapi stadium penuh dengan kaki bola sepak... so, terfikir sekejap... kaya jugak orang2 malaysia ni ek? saya punya tiket yang rm108, tapi saya dapat freeeeeee hehehhe ye lah, ada yang bawa anak bini semua... kalau harga tiket rm108 kalikan dengan 1family ( 4orang ), so, perbelanjaan untuk malam tu dah berapa? kan? tapi baguslah... nampak hubungan kekeluargaan kat sana kan? haaaa ni nak bebel pasal tiket jugak.... harap je tiket rm108, tapi saya duduk kat tangga. ape kes????? cam siot jek..... kan? nak mengata kat peniaga2 pulak.... hamboi, mentang2 korang meniaga kat stadium bukit jalil, tang tu jugak korang naik harga kaw2 punya..... bayangkan saya makan char kuew teow kosong rm6? kalau ikutkan tu dah kira harga untuk special kan? dah lah tengah2 makan, rasa pulak kulit telor.. cam siot jek.. nak amek untung bagai pun, agak2 lah kan? malas nak bebel banyak2, jom tengok pic malam tadi punya cerita....

tengok? dok tangga je.. sian kan saya?







* maaf kualiti gambar tidak begitu memuaskan ~ pakai handphone je... saya takde dslr... huhuhu


32 comments:

Fezul Fadhley said...

pergh! tu muka jakun dye ea?

hyz said...

oit oit oit... tu bukan muka jakun... tu kepanasan dalam stadium la... berpeluh2...

i am S!L4H.. said...

mahal gilakkk.
mmg untung gile. dh la nege kt situ. wowwwww

Fezul Fadhley said...

hihix. stadium x provide a.cond lor.. hhoho

katasifat said...

Cerita malam tadi saya...

makan burger double special, pastu tido...

Sekian.(menarik x??ha3)

syerz eyryn said...

wah ! bestnye dpt gi tgookk :)

cik pieja hut said...

wah..dapat gi stdium..tapi tiket mahal2 beli duk kat tangga je?kesian....duk umah je lah lepas ni..

hyz said...

silah : tau x po... lain2 makanan pn mahal giler...
fadh : ada org kipaskan setiap org pn cukup la kalo x de a.cond pn...
katasifat : so, tak hairan la yu seksyi.... sekian
syerz : mmg besh woooo

laskar pelangi said...

waaaa.bestnye leh g tgk kt stadium.. menjerit tak semalam? heee

napa tak pakai jersi jer..bru nampak minat bola..kih3

hyz said...

laskar pelangi : jerit sampai suara serak2 dah.. hahhaha jersi chelsea sy x dok... huhuhu so, ganti pakai baju biru jek

Nur Naimah Nashreen said...

tiket hebat . tp duk kat tangga . alahai kesiannya ...

papepon tahniah la utk Malaysia sbb tadelah kalah byk mane pon , semakin meningkat ! ecececeh

hyz said...

naimah : hahhaha tau x po...

Princess Nusy said...

waaah..mahalnyer tket..huhu..tp ksian la duk kat tgga jer..hehe..xpe,feel tu tetap ade.. =)

hyz said...

nusy ; yup.. mmg feelll

eclipsesweet said...

tiket rm 108?? duk kat tangga jek?? huhu.. cedeyh er.. :(

ishiko said...

sobbss.. sobbss.. xtengok pon..

IMANSHAH said...

aku tak penah g stadium tengok bola..tapi tengok hoki selalu la

hyz said...

eclip : sedey kan?
ishiko : hehehhe rugi la...
iman : owh.. sy x bape minat hoki

kak lang said...

waaahhh, beznyeee

aiman fanboy k-pop said...

hok hoi...great...aiman tak biasa pergi tempat2 sebegini.....tahniah yew dapat join perlawanan secara live...hehehehehehehe...^6^

IkiN NikisA said...

memang kesianlah duk tangga je .. haha padan muka ! :P

hyz said...

kak lang : mmg besh
aiman : heheh tq.. len kali pegi la key.. mmg besh
ikin : hahhaha jahat

DanieL AdiE said...

Walaupon tiket mahal tetapi tetap pergi..

TAHNIAH!

Syahir Ramli said...

x ske tgk kt stadium sbb x nmpk...hihi

ILA HonEyBuNNy said...

xpergi pun...

tengok dalam tb jah..hehe...

teringin nak g staduim tgk bola...hahahha

IkiN NikisA said...

ikin jahat ? mane de ,, bek pe .. haha ! ( ketawa dua harakat ! ) :P

Nurhasliza Jeffry said...

Saya tak minat bola. Tak pandai layan bola. Ehehe.

cahayabintang said...

kalau tengok dekat stadium sgtlah terasa kemeriahan die kan kan...

tapi tulah,panas je. hewhew..

hyz said...

adie : hahha tenkiu..
syahir : hahha dok atas2 mmg la tak nampak.. heheh
ila : ada peluang g lah.. besh taw...
ikin : hahhahah
nurhasliza : hahahha tak pe...
cahayabintang : yup....

amir aizat said...

xsmpat tgk pon,huhu

Puan Kutu said...

muka duduk ditangga tu memang terserlah kesedihan..haha..

hyz said...

amir : rugi la...
pn kutu : sedey je kan?