Pages

Followers

Sunday, 7 August 2011

... 10 perkara #3...

assalamualaikum.. hai hoi hoi... alhamdulillah seminggu sudah kita berpuasa... 3 minggu lagi dah raya kan? ~hehehe hari ini saya nak sambung entri 10 perkara... entri 10 perkara sebelum ni bukan main korang komen ek? insyaallah, setiap hari ahad, saya akan buat entri 10 perkara, manakala top 5 setiap sabtu.. oke x?


hari ini, saya nak buat 10 perkara yang korang perlu tahu mengenai diri saya. ~ wajib tau ke? hahaha ye lah, saje nak share2 dengan korang semua... mana tahu ada persamaan antara kita kan? sape2 yang baca ni, harap2 sediakan plastik untuk muntah beramai2 k....


.: 10 perkara mengenai diri saya :.

1. saya bukan seorang perokok ~ saya cukup menyampah kalau orang merokok tempat awam dengan selamba... siap men hembus2 asap rokok kesana sini.. rasa nak penampo je....

2. saya cukup cerewet dalam setiap apa yang saya buat. kiranya saya seorang yang perfectionist. 

3. walaupun saya orang johor, tapi saya tak begitu gemar asam pedas ~ hahaha tataulah kenapa...

4. kalau tengah bawak motor, saya pantang orang potong motor saya... kompom saya potong balik.... ~ bajek motor ko bagus la nak potong2 gua?

5. saya tidak pernah bersikat dari sekolah menengah hingga kini. ~ gayakan rambut guna jari pown boleyyyy.....

6. sangat cerewet dalam bab pemakanan. itu tak boleh, ini tak boleh. rasa? kalau tak kena dengan lidah saya, kompom saya terus memberi kritikan ala2 pengkritik af. ~ tahan telinga je lah yea.....

7. cukup mementingkan perasaan orang lain berbanding perasaan sendiri... ~ yang ni korang jangan komen apa2.. diam2 je..

8. kalau menonton wayang, saya akan bawa sweater sebab sejuk sangat la dalam panggung tuh.... 

9. seorang penggemar kek.. bagilah apa2 kek pun kompom saya telan....

10. terlalu obses nak besarkan badan ( bagi gemuk sikit ) ~ tapi tak pernah berjaya... saya sedey ni...




hey kamo : dah tahu mengenai diri saya? amacam? menyampah tak? hahhaha

hyz berbisik pada kamo : jadi diri sendiri, jangan plastik...

33 comments:

nuyen said...

saya suke yang number 1 tu . hee . tak suke smokers .

lala shaheila said...

Kumen jugak ~ baguslah jaga perasaan org lain :)

ZWAN SABRI said...

aiseyh, best ni kalau main potong2 motor dengan hang.. HAHA

Adylia Qarissa said...

dkna suka yang last tu haaa..kita serupa..hihiiiii

hyz said...

nuyen : kan? rasa nak tampo2 je kalo org merokok pastu hembus2 suka hati dia je...
lala : hahahha degil budak ni....
zwan : moto hang laju ka nak men potong2 ngn sy?
adylia : serupa ka? hehehhe ada tips??

cik ija said...

no 6 and 7 kita sama.cerewet dalam pemakanan.he3!!
then no 10 pun boleh dikatakan sama gak la.makan banyak tapi tak besar2.

nuyen said...

kadang-kadang nuyen tegur je mamat smokers tu depan2 diorang. tatau lah tindakan nuyen ni rude or tak ? tapi mmg sakit hati dengan diorg yg biadap. ade ke kat dalam kafe main hembus2. pastu asap nye kena kat nuyen and mmber2 lain. euww..

cik nur said...

hurm betol tuh better jadi diri sendiri kan :)

hyz said...

cik ija : oho... sama gak ek?
nuyen : biadap kan org mcm tu?
cik nur : kan?

ikan said...

btuah nyea ieye susah nak naek berat bdn . owg klu boleyh nk trun nk trun hehe .

meyh nk kasi lemak nie leyh ..? haha

PriMadonNa YueZueL said...

yang tang nak kasi gemuk tuh memang tak leh nak tulun...metab0lisme tinggi la tuh...0r banyak cacing??haha..
rupenyer 0rang j0hor gak ea....baguih...genk PY..ehehhhh....

malam-yang-menguji-kesabaran

Fezul Fadhley said...

-- senyap & terus click [X] top-right.. lalalala

aiman fanboy k-pop said...

katakan tidak kpada rokok...!!!tak suka makhluk yg isap rokok....geram nak bakow jep...^^.....sikat rambut tak guna sikat??sama2.....
tapi,tak selalu rambut2 nakal nih jadi cam rambut mamat2 korea kat korea .....jadi nerd....!!!rambut jadi skema!!geram asew nak botak2kn kpala!

hyz said...

ikan : bertuaah ke? haiyooooo
py : tu la.. metabolisme tinggi sgt
fadh : hahah jahat kamo... budak basah!!!
aiman : kan? botak je lah..

alif ismail said...

3 hari lagi nak raye..??? hahahha bia betui hyz nih... hahahha!!

selamat beramal...!!!!

Edy Fee said...

baka kot..hurmm aku mnak gemuk sikit pon takleh jugak

Fezul Fadhley said...

xpuas ati.. kena nyanyi lgu stacy jahat.. post video next entry!

hyz said...

fadh : nk kena joget2 cam stacy gak ke?

Fezul Fadhley said...

perlu la.. sy nk tgu.. lau x, nyanyi je pon cukop... lau malu, masuk muka lam kotak..

eddy syrol said...

perkara yang ke 7, 8, 10 tu click dgn diri ku ini..adehh... (~_~)

Princess Nusy said...

ksmpulan,bakal wife hyz kne pandai masak..hehe.. =)

hyz said...

fadh : errrrrrrr..... nanti sy pertimbangkan.....
syrOL : hahah nak besar jugak ke?
nusy : tepat sekali...

Hafeesz Amran said...

pakcik nyer no 1 sama lah....x suka smokers.. tgk post sy kan...hehehehehe

princess violet said...

saye suke no 1...
tak suke no 2..
no 3 & 4 & 5 no comment..
no 6 & 7 sye rse bercanggah...hehehe
(kalau suke mengkritik makanan org tu biasenye tak menjage perasaan org laen...jgn mara ek...)
no 8 & 9 & 10=kite same!!!
:)
selamat mencube membesarkan badan!!

♥♥ arabella ♥♥ said...

wah, nh entry nk mencri caloon ek~

leeya abdul said...

hyz, k.leeya xtermuntah pun. [simpan balik baldi] yg #1 tu kan mungkin masih ramai tak sedar merokok itu telah difatwakan sbg haram. cuma mungkin ramai masih tk tahu. k.leeya dh perpjgkan isu fatwa dlm blog k.leeya few days ago.

k.leeya tulis http://way2healthynbeauty.blogspot.com/2011/08/jom-singgah-ke-blog-geniusblogger.html

Aisyah Aina said...

hahaha...apa ni...orang nak potong motor dia pon tak boleh....

jehanfrhin said...

nak muntah dlm baldi boley?? hahaha =P
lepas nie leh jadi duta syampoo la.. senang.. takyah susah2 beli sikat..ekeke.. ^_~

nadia fatihah said...

yeay! awk bukan smoker. tahniyah :D

Pure Mahabbah Fillah said...

sy pling ska yg num 7 tue...

sb sy pon mcm 2...

jg perasan owg lbeh dr dr sndr...

kdg2 agk skit..tp apy bla kwn2 apy kn.

muhammad iqbal zikri said...

hahahahhaah ,....
saya suka yang no 4
hihihihihihi,......
tapi bukan mat rempit kan kan

White Dove said...

no 8 2 setuju sgt la. sejuk pun, xkan nak peluk org sebelah. tu melampo namanya. ^^

Mohammed Faizal said...

aku ad motorbike sini aku potong motor ko...tengok ko boleh potong balik tak.....haha