Pages

Followers

Friday, 5 August 2011

i love you #2

salam ramadhan buat kamo2 semua... alhamdulillah, hari ini masuk hari ke 5 kita berpuasa kan? semoga dipermudahkan segala2nya hingga ke penghujung ramadhan... beberapa hari lepas saya ada bercakap pasal cinta kan? klik sini haa... ni sambungan dari entri tersebut......

kepercayaan, kejujuran, kesetiaan
3 perkara utama kebahagiaan
hilang salah satu, goyahlah bahagia
ibarat rumah hilang satu tiang

apa kamo rasa bila orang yang kamo sayang, hilang kepercayaan terhadap diri kamo?
sedih? kecewa? marah?
kadangkala kejujuran kita belum cukup untuk orang lain percayakan?
setuju?

bila seseorang itu hilang kepercayaan
mula timbul ragu dalam hati
mula sangsi menguasai diri
kejujuran bukan penyelamat diri

cakap macam mana pun kita pertahan diri
katanya itu cuma alasan diberi
so, bagaimana untuk mengawal ketegangan situasi?
berserah diri.....

kejujuran tetap dihati
teguh menanti pasti
walaupun luka dihati
kita tetap tersenyum manis



hyz bisik pada kamo : kalau menipu, lambat laun orang akan tahu jugak...

26 comments:

lala shaheila said...

nanti saya bagitahu dia..hahaha :)

aien said...

kepercayaan tu bukan benda yg boleh dibuat main .die bukan macam galah panjang ..sekali hilang ,susah nak dapat balik :) sebab kepercayaan jugak la boleh buat gaduh :)

hyz said...

lala : haha nak bgtau sapo tu?
aien : kan?

Aien Najib said...
This comment has been removed by the author.
aien said...

kan .HAHA .tell you what hyz ,ain mangsa penipuan ^.^ tp boleh chill lagi sebab ..janji Allah pasti :) dan ain terus bagi peluang ..manusia berubah kan :)

hyz said...

aien : moga2 peluang ke 2 yang ain bagi tu di gunakan sebaiknya oleh si dia

aien said...

nope .peluang ke 7 ^.^

senyumSOYA said...

kepercayaan kepada Tuhan.. ^^!

heheh..senyum manis..peace!!

hyz said...

aien : errrkkk ke 7? speechless
senyum soya : kepercayaan kpd tuhan lebih membahagiakan kan?

ishiko said...

senyum

laskar pelangi said...

ewah ewah! bulan puasa jadi doktor cinta ye;) heeee=)

betul tu..kalau menipu lambat laun orang akan tau gak..menci pada penipu!=D

aien said...

yup ..ke 7 :) HAHA .boleh chill lagi ^.^ what you give you get back ape ..bukan stakat kena tipu .dapat madu lagi :D seronoknyeee :p

hyz said...

ishiko : =)
laskar pelangi : heheh sesekali nasihat menasihati dlm berchenta.... kan?
aien : errkkkkkkkk ( tak terkata pape )

Aien Najib said...

HAHA .sudah-2 .banyak pulak muke ain kat ruang komen ni -.-''''

zieyzain said...

betul! agree!

~ziey singgah n follow u yah =)

::FAIZ FARISH:: said...

aku pernah di tipu... sedih gak. tp mungkin dah takdir

BiLa JeJaRi MeNaiP said...

yup...btol2....xska penipu...

Fezul Fadhley said...

"kejujuran adakalanya membunuh diri
kepercayaan hanya disalah erti
kesetian hanya jadi permainan"

hyz said...

aien : hahhaha
zieyzain : tQ
farish : sabor je lah...
husna : kan?
fadh : amboi2... tu kata2 org yang kecewa ni...

Cik Domo said...

cinta it too complicated..

erk..
cinta tu ada ek? ehhe

Selamat berbuka puasa...


folo sini =)
thanks always visit my site :)

Puan Kutu said...

yup setuju sgt2 mr love.haha..

hyz said...

cik domo : mmg complicated... tapi kalo berpegang teguh pada 3 perkara tuh, insyaallah....

pn kutu : hahhaha tQ

Elie Lily said...

untuk berjaya dalam cinta, semua terletak pada diri sendiri.. :)

hyz said...

eliw : kan?

tiefazatie said...

btol2..ble menipu tue..nt lama2 org tau gak..lgpn mesti die takut je stiap masa kan..ye la...wat slh kan..haha

Adylia Qarissa said...

bila pasangan kita sangsi dengan kejujuran kita akhirnya hati kita berkata ''aku tak curang, ko tuduh aku curang..so tak ada bezanya aku betul curang dengan ko''...
kadang2 apa yang diperkatakan oleh pasangan kita merupakan doa..so lebih baik jaga pertuturan masing2 :)