Pages

Followers

Wednesday, 3 August 2011

i love you

ramai kata cinta itu buta...
pada saya cinta itu tidak buta..
tapi kita yang buta kerana cinta...

cinta itu memang indah..
tapi tahukah kamo dalam cinta..
kita punya tangunggjawab dan amanah?

kejujuran
kepercayaan
kesetiaan

3 perkara simple tapi sukar untuk dilaksanakan
bila kamo bersedia untuk bercinta
seharusnya kamo menjalankan tanggungjawab dan amanah ini...

tapi, ramai yang tersungkur dipertengahan jalan
sebab tak terpikul beban 3 perkara mudah
kerana manusia mudah tewas...

tewas kepada apa?
tewas kepada nafsu yang satu...





hyz berbisik pada kamo : cinta kepadaNYA cinta yang tak kan hampa...






24 comments:

amir aizat said...

betul tu, skrng rmai yg buta kerana cinta

hyz said...

aizat : kan?

laskar pelangi said...

cinta itu sememang tidak buta.manusia itu sendiri yg mencipta dan meletakkan cinta itu buta.sebenarnya manusia itu sendiri yang BUTA. sanggup butakan segalanya kerana nafsu..

cinta kepada Pemilik Alam kita lebih baik dari segalanya..semoga kita semua diberkati olehNYA:)

Gee said...

jangan butakan mata kerana cinta..(^_^)

nadia fatihah said...

betul. skarang ni ramai manusia yang butakan mata dan hati mereka sebab cinta. :P

hyz said...

laskar pelangi : kan?
gee : kan?
nadia : kan?

Fezul Fadhley said...

ala, paka bju tu ckp dye pnah g mlancong la tuh.. hehehx

Pn. Sheila said...

cinta pd Allah kekal abadi... :-)

hyz said...

fadh : hahhaha blushing*
pn. sheila : kan?

PriMadonNa YueZueL said...

betul...betul...betul...becinta dengan manusia belum tentu kekal...


http://aniqahayyu91.blogspot.com/2011/08/helmet-hilang-menjelang-1-ramadan.html

ika said...

cinta pada Allah adalah cinta yg kekal...^^, insyaAllah allah akan anugerahkan cinta yg indah utk hamba yg mncintai-NYA...

Syahir Ramli said...

cinta pd mnusia hny sementare & plg trok ia mungkin menyakitkn...tp klo cinta pd Allah, cintaNya kekal abadi & begitu indah.. :)

Princess Nusy said...

hyz dilamun cinta ke?hehe..btul2..nafsu tu mmg susah nk kawal..sbb tu kalu brcintan2 ni elakkan kerap berjumpa..=))

aiman fanboy k-pop said...

dan tak kurang jugak ramnai yg punah kerana cinta.............gara2 nafsu!!!i love bandung???tak dew kew baju "i love korea"?

hyz said...

yuezuel : kan?
ika : kan?
syahir : kan?
nusy : kan?
aiman : kan? errr tgu sy p korea...

White Dove said...

Bagi sya sendiri, sya sgt perlukan rasa HORMAT dlm percintaan. ^^

Apapun, cintaNya mmg tdk pernah b'pura2.=)

MissViVio said...

wah...btul3..hehe..:)

Princess Nusy said...

btul3..slamat berbuka hyz.. =))

hyz said...

dove : kan?
missvivio : kan?
nusy : slamat berbuka =)

Wanie said...

ahh sy dah buta la ni..:D

hyz said...

wanie : tak terlambat utk celik kembali.. =)

Cik Domo said...

tol tu..cinta tak buta..tp kite snd yng buta utk menilai kan?

btw, thirt tu cantek..waa...nak p bandung la camni..hek3x

hyz said...

cik domo : kan? heheh p la bandung beli selai... haha

miss lyzeer said...

cinta padanya lebih utama =)