Pages

Followers

Thursday, 11 August 2011

jom cium mereka

assalamualaikum... hai hoi hoi.... haaaa korang buat apa tuh? makan? haaaa sorok2 sikit yeee..... oke, hari ini nak cerita sikit pasal kekeluargaan.... sape kat sini sayang mak ayah dia? angkat tangan..... hehehhe semua orang sayang mak ayah kan? cuma anak derhaka ngn anak tak kenang budi je tak sayang mak ayah.... ~ setuju tak?


apa yang kamo2 buat untuk tunjukkan kasih sayang kamo2 kat mak ayah korang? bagi duit melimpah ruah? hantar tunaikan umrah @ haji? buatkan rumah besar2? bagi kereta honda ekod sebijik? haaaa tu pada yang mampulah..... pada yang tak berapa berkemampuan pulak? apa yang korang boleh buat?


meh sini nak bagitau.. mak ayah kamo2 semua, tak harapkan sangat duit anak2 ni.... mereka sendiri ada duit walaupun cukup2 makan.... pada mereka, lihat anak2 berjaya dah cukup buat mereka... so, apa yang boleh kamo2 buat untuk tunjukkan yang korang sayang dengan mak ayah korang tanpa kuarkan 1 sen pun.. ialah dengan hanya ciuman.... time balik beraya kang, time salam2 tuh, ciumlah pipi mereka.... walaupun benda ni nampak remeh, percayalah hati mak ayah korang kompom tersentuh.... " sayang jugak anak aku kat aku ek? " so, sape2 yang tak pernah cium mak ayah diaorang tu, praktikkanlah dari sekarang... jangan nak tunggu raya je..... okeh?






hey kamo : takkan nak cium mak ayah pun malu???? cium orang lain boley pulak kan? fikir2kan ye.......


hey berbisik pada kamo : ciumlah mereka selagi mereka ada.. tunjukkan kasih sayang kamo2 pada mereka...

28 comments:

mia shafie said...

yup ciuman ank sudah memadai bagi ibu n ayh..

hyz said...

kan mia?

ikan said...

mak bese cium .

p klu dgn ayah tue jarang2 . hehe

selamat bpose :)

_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?2521fc2991c276d00d89e037ee31c093

Adylia Qarissa said...

last dkna cium mak sehari sebelum puasa waktu balik penang..sempat jumpa mak sekejap!!...lagi 2 minggu cium mak lagi..hihihiiiii

Ezzad Edzral said...

jom2 main cium2..hahaha
syg mak n ayah ee.. :))

ika said...

:'( touching plak baca entry nie...huhu...

hyz said...

ikan : haaa jarang2 cium ayah tuh, pasni slalu2 lah key...
adylia : anak yang baek...
ezzad : haaaa mestilah sayang....
ika : tacing keh? hehehhe

roha said...

setuju sangat. peluk dan ciumlah mereka yg membesarkan kita sejak kita kecil. kite tiap2 kali balik kg cium mak ayah. tuan hyz plak hehe?

laskar pelangi said...

sapa la kan tak sayang mak ayah dia.memang sengal gila lah..betul tu, ciumlah mereka bila mereka ada depan mata ni..bila dah tiada,menyesal dah tak guna kan:)

aiman fanboy k-pop said...

itu satu kewajipan bg anak soleh atau solehah abg hyz..haahaa......tak mainlah sorok2 nih,main depan2...senang cikit org pejabat agama nak tangkap....setakat nih,tak tinggl posewe lagi tau?heehee...thumbs up buat entry nih......rindu parents weiii lok...

hyz said...

roha : ehhh sy mestilah cium mak ayah saya kalau balik kampung nun.. huhuhu
laskar pelangi : kan? jgn menyesal nantikan?
aiman : hahhaha tQ aiman

Edy Fee said...

no exception

hyz said...

edy fee : ^^

Amy Syaquena said...

saya cium ibu bapa saya x tunggu time raya tapi setiap kali balik kampung sesampai di rumah atau nak pulang ke rumah sendiri saya salam dan cium..bukan dengan mak ayah je malah dengan abg2 pun mcm tue..

alif ismail said...

alif selalu cium pipi mak setiap kali nak berpisah... tapi xde orang yang nak cium pipi alif..huhu..

ooo... kan hyz da pandai wat doodle, nak belajar dari alif wat ape lagi..?

hyz said...

amy : bagus2....
alif : bagus la.. tang xde org nk cium pp kamo no komen.. hak2... ala.... sy buat x shantek cam kamo meh

fa said...

fa biasa cium pp ibu dgn ayah fa sebelum tito.. :)

p/s: fa syg parents fa ketat2.. ^^

masyiu said...

hehe....kadang2 kat sekolah dulu ada program pe nth..cm kasih2 la...masa tu..budak2 nangis then g cari parents..pastu peluk2 n nanges lagi..=)

budakijaupendek said...

setuju2!
hee.. musyuk2 pun saggup ciom mak bpak =)

si kiut lavender said...

haih...xkan hari rya ja nak main cium tuh..ish3...

impian : nak bgi ijazah kat mak pak. Doakan ya..^_______^

nini said...

selalu salam dan cium mak...abah....erk...hehe

iKhRam said...

kadang2 tak cium pun mak tau kita sayangkan dia.. macam mana..

selalu telefon dan kalau balik tu bawak2 la buah tgn utk mereka..

dan selalu jenguk mereka.

abbey~ said...

err.... mmg malulah~~ huuuuu~~ mak oke sikit, tp ayah agak malu gak... tp, cium jugak !! :p

mrs.asrafovic said...

yg ni stuju...

best tuh..tu tnde kte show yg kte syg mreka..:)

Puan Kutu said...

cium mak jer..abah seganlah..sebab mertua kan.klu ayah betul siap gomol.haha..

Far8 budak baik said...

ingt nk cium awek maen tadi..
hahahahaha..
oh oh..mesti ar kene cium..
keluar rumah pun cium tangan
pipi maka ayah..

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

mesti laa cium..

teringat plak masa cium mak waktu mak nak p umrah.. cium sambil nangis.. huhu

amir aizat said...

selagi mereka masih ada.aminn