Pages

Followers

Wednesday, 17 August 2011

... tOp 5 #5 - kuih raya pilihan ...

assalamualaikum... hai hoi hoi.... haaa amacam kamo2 semua? oke x puasa setakat ini? alhamdulillah hari ini masuk hari ke 17 kita berpuasa... kurang 2 minggu lagi nak raya dak.. ~ hooreyyyyy hari ini saya kurang sihat... macam biasalah.... kejap sihat kejap sakit..... ~ tapi tetap gigih nak berblogging...


oke, hari ini hari rabu kan? macam biasa mesti ramai blogger2 yang buat wordless wednesday kan? tapi oleh kerana saya tak ada gambar yang besh nak post, saya tukar kepada entri top 5. sepatutnya entri ini saya post sabtu lepas... tapi time tu kesihatan tak mengizinkan.... =(


haaaaaa oleh kerana kurang 2 minggu lagi nak raya, pasti kaum2 ibu tu tengah gigih bertungkus lumus buat kuih raya.. ye tak? tak kurang jugak kaum2 ibu alaf baru ni yang gigih tempah sana sini, tunjuk sana sini kn? kn? kn? hahahha so, saya rasa sesuai dengan kemeriahan raya ni, saya nak buat top 5 kuih raya pilihan saya.... jom tengok....


.: tOp 5 kuih raya pilihan :.

1. rempeyek : wahhhhh kalau p beraya tuh, rempeyek akan menjadi kuih raya pilihan pertama saya... pantang nampak balang raya berisi rempeyek... terus sambar dan peluk balang kuat2 ~ takut orang len amek dulu... hahahhaha 

2. tart nanas : yummy.... ini antara kuih raya kegemaran saya. tapi kena tengok jugak lah.... kadang2 sedap, kadang2 tak berapa nak sedap... kesedapannya terletak pada jem nanas selain pastri yang rapuh... aduhaiiiii tak sabar nak tunggu raya....

3. kerepek ubi : ahaaaa.... ini menjadi peberet saya walaupun bukan bulan puasa... selalu balang2 kuih raya yang terisi kerepek ubi akan saya bagi licin.... so, kamo2 yang ada kerepek ubi tuh, jangan sorok2 kat dapur kalau saya datang beraya k.. hehehe

4. almond london : wahhh meleleh air liur tengok almond london.... tak kiralah almond londong tu bulat ke, leper ke, lonjong ke, yang penting kenikmatan ketika merasai cekelat bersama badam didalam... haiyooooooo ~ terbang.....

5. cornflaks madu : ehem... kenal tak kuih ini? hahahhaha yang tau tu diam2.. kang saya malu.... hahahha kuih yang simple tapi sedap.... maaf ye tuan rumah kalau saya makan bagi habis..... heheheh



hey kamo : time raya, kamo2 suke makan kuih apa pulak?

hyz bisik pada kamo : raya mengeratkan silaturrahim sama bermaaf2 kan?

25 comments:

teynteyn the doll said...

halamak my semperit kesayangan tak masuk top 5 la~ *sob*sob*

Acid+ said...

+Cool,
Aku kalo dtg rumah org aku akn terkam Kuih LonDon riot Dulu!hehe :D x sabo nk mkn hek2 :D

Lalalililulu said...

sume suke!!

hyz said...

teynteyn : semperit? hehehhe kamo suke semperit ek?
acid+ : sodap kan.....
Lalalililulu : wahhhh sume suke ye..

NURUL NATASYA AMIR said...

Tart nenas,almond london and cornflakes!Bila nk raya nieeee XD

hyz said...

nurul : jom raya awal.. hahaha

Princess Nusy said...

ahaha...knal sgt2 yg no 5 tu..hehe..almond londong tiap2 taun wajib buat..mai2 dtg braye umah..hehe.. =))

Siha. said...

saya suka cornflaks madu :P
upz. hehe

budakijaupendek said...

tempeyek!!
suka sangat. rangup, best, menyelerakan. haha, mcm tak pose je nih!

hyz said...

nusy : kenal ek? hahaha maulah sy camni....
siha : sedap kan?
budakijaupendek : besh kan rempeyek?

0nenanina Vanilla said...

sedapnye tart nanas ngan kerepek ubi..ade kurang 1..semperit pon jadi pilihan di pagi raya.hiii

Puan Kutu said...

SENUA JENIS KEREPEK DAN SAMPERIT!

sLpmEpLz™ said...

no5 feberet uh!

aiman fanboy k-pop said...

gelegak perut menahan lapar....cornflakes besttttt!!!!!!!feveret aiman tuh....

miss ika said...

sedapnyee tgk kuih2 nie...x sabar nak wat kuih raya..>_<..sy pun suka kuih2 yg kamu suka..

amni azmira said...

kuih top 5 hyz sume favoret saya..huhu..thumbs up ^^

Hafiz Al-Pazin said...

sedap. biskut makmur kamu tahu tak?

diana said...

akak suka kerepek pisang..
lagi satu karipap mini..
yang kecik2 tu..
makan bertemankan segelas air oren...
raya dan air oren tak dapat dipisahkan..
hehehe

laskar pelangi said...

pelangi suka almond london..fuhhhh! mkan sebijik dua tak cukup..hehehe~

Wanie said...

tart nenas dulu minat, skang dh kureng..cornflakes tu boleh tahan sedap gak.:)

tapi paling suka makan time raya --> laksa..bukan kuih raya..hehehe

EmpayarUtama said...

ahakz... aku tengah mengunyah rempeyek nih... nak?

@ Syima Raaif @ said...

almond london! feberet ^^

nuha ahmad said...

suka tart nenas..
sebab suka sangat smpai belajarlah macam mane nak buat kuih tu..
lepas tu makan puas-puas...hehe

Adylia Qarissa said...

dkna nak yang no5...hahaaa

amir aizat said...

mmg ngetop lah! haha