Pages

Followers

Sunday, 4 August 2013

tOp 5 #6 - lagu raya pilihan / special edition [re-post]

assalamualaikum... hai hoi hoi.... alhamdulillah masuk hari ni dah 26 ramadhan dan membawa maksud, lagi 3 hari lagi sahaja kita berpuasa. lepas tu? rayaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa yahoOOooooo.. oke2.. semua sedia maklum, setiap hari sabtu aku akan buat entri top 5 kan? sempena hari raya yang bakal menjelma tak lama lagi,aku nak senaraikan top 5 lagu raya pilihan edisi 1. kenapa ada edisi? sebabnya terlalu banyak lagu raya yang best2 kan? so, minggu depan akan menyusuli edisi ke 2.


lepas ni, pasti ada komen2 kenapa lagu itu tak masuk, kenapa lagu ini tak tersenarai? ~haiyoooo setiap orang punya minat yang berbeza2 kan? lagi pun, dah nama pun top 5, aku tak boleh nak masukkan lebih dari sepatutnya. hehe... sebab tu kali ini aku buat 2 edisi untuk top 5 lagu raya... untuk hari ini, saya sediakan top 5 lagu raya malar segar yang kalau kita dengar, memang kita tahu memang nak raya dah tu... hehehe... jom skodeng....


.: tOp 5 lagu raya pilihan - edisi 1 :.

1. sudirman haji arshad : ditempat pertama saya berikan kepada lagu "dari jauh ku pohon maaf" dendangan sudirman haji arshad. molodi serta lirik yang mampu membuatkan mereka2 yang tak balik raya menitiskan air mata. ~aku tujukan lagu ini untuk mereka2 yang tak balik raya hahaha keji!! sedih kan lagu ini. memang hebat!!!

2. anuar zain & ellina : satu2nya lagu raya yang didendangkan oleh penyanyi kanak2 yang terus diminati sehingga kini. anuar zain dan ellina membuktikan lagu mereka "suasana hari raya" mampu menyumbang kepada kemeriahan aidilfitri. ~ kelako plak aku tgk gambo anuar zain kecik2 ni... tonggek gituw!! haha


3. saloma : lagu "selamat hari raya" dendangan biduanita tanah air ini cukup dekat dihati kita. tak lengkap rasanya raya kita tanpa kehadiran lagu ini. walaupun penyanyi ini telah meninggalkan kita, tetapi lagu ini tetap segar dihati kita kan? ~ tengok gaya rambut dia.. fewwwwwwwwwwww

4. rahimah rahim : lagu "selamat hari raya" beliau cukup mesra halwa telinga kita kan? sememangnya antara lagu raya wajib yang aku tunggu2... kemeriahan memang terasa...

5. datuk sharifah aini : pasti semua tahu dengan intro lagu ini. "selamat hari raya"antara lagu raya popular yang sering keudara dicorong2 radio dan tv. macam tak kena je kalau lagu ini tak ada kan?




hey kamo : setuju tak kalau aku kata, lagu2 raya lama lebih berkualiti, lebih bagus dan lebih dekat dihati kita berbanding lagu2 raya baru? hehehe... aku juga tak berapa suka dengan lagu raya yang dinyanyikan semula.~semua itu poyo!!!! 

hyz bisik pada kamo : lagu lama, khazanah bernilai.


24 comments:

Elie Lily said...

m.nasir- satu hari di hari raya! :)

Gadis Butterfly said...

kite suke suasana di hari raye...
yg lain2 tu xsuke la....

Siti Arfah said...

Setuju ngn hyz ! N mmg xske lagu 2 raya baru, dgn ada yg rocknya la apa la,ish3. Lagu raya lama2 juga yg pling bez ! :)

Nurdalila said...

Hoho . citarasa kita sama :)
semua lgu kt ats tu best :D

qamarguyz said...

salam ziarah..
agreed with u..
lagu lama punya lebih nostalgia, lebih ada jiwa..
yang baru-baru ni agak merepek laa..
yang paling ak minat pun lagu Salam Lebaran nyanyian Dato' Siti =)

hyz said...

Elie : myb edisi ke 2 kowt.. huhu
gadis butterfly : besh kan lagu tuh?
siti arfah : kan? lagu lama mmg bez...
nurdalila : sama? hehehhe best kan?
qamarguyz : lagu lama lg besh kan?

Princess Nusy said...

no 3 best! cm xcaye plak hyz bleh minat yg no 5 tu..hehe.. ^^

hyz said...

nusy : kenapa x caya plak? hahaa

i am S!L4H.. said...

uishh dan2 tgh dgr lagu anuar&elina skrg ni.
haha. lagu lame lg rase mood raya nye >.<

Judiene said...

Lagu Anuar & Elina dengan Dato' Sharifah Aini tu kalo dengar memang feeling habis la.
Walau time tak raya sekalipun, kalo dengar memang teringat mood raya.
Satu lagi lagu aku suka, yang Uji Rashid dengan Hail Amir.
Tu pun sama gak.
Hehe.

Princess Nusy said...

sbb pnyanyi tu comel sgt..haha.. =P

hyz said...

silaH : lagu lama lg mood raya kan?
judine : besh kan?
nusy : hahahha comel sgt2 kan? haha

Missy Diya said...

lagu ellina & anuar zain..
i like ^_^

lagu raya lama2 lagi layan nusuk jantung >.<

ika said...

lagu lama lagi best kan? lagu baru kekadang merapu la lebey~ sudirman memang lagend smpai skang!

cik kiwi's said...

ok dah tu. tapi kena tambah lagu m-nasir lah hyz. sedap gila kot lagu satu hari di hari raya!!..:)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

wah lagu yang sedap tu

memang best

hehe

:)

izfanora said...

belum terfikir suka lagu per. yang ada dalam kepala lagu nasyid raya. :)

saia said...

anuar n ellina <3 terbaikk !

hyz said...

diya : kan?
ika : kan kan kan?
cik kiwi : m.nasir? haha tgu edisi ke 2 k...
ini belog saya : besh kan?
izfanora : errr oke2....
saia : kan?

Nurdalila said...

best-2 :D hee ,

hyz said...

nurdalila : besh kan? hehe

syakirah izwanie said...

Jangan cakap lagu raya. Lagu yang bukan raya pun, lagu orang lama lebih berkualiti :-)heee

Xamy Valentierra said...

hey! this post is amazing.

Would you like to follow eachother via GFC and Facebook? just let me know :)

xx

Puan Kutu said...

setuju.lagu raya lama mmg nostalgia.sedap dodengar smp skang.takde yg boleh lawan la wa cakap lu