Pages

Followers

Saturday, 27 August 2011

... tOp 5 #7 - lagu raya pilihan / special edition part 2 ...

assalamualaikum... hai hoi hoi... alhamdulillah, kita kini berada pada hari ke27 ramadhan. dan kita semakin menghampiri syawal. pastinya kamo2 ada yang telah pulang ke kampung masing2 sambil buat persiapan raya kan? best kan bila pulang ke kampung, dan bergotong royong bersama adik beradik buat itu ini? terasa hubungan itu lebih rapat. kan bagus setiap masa macam tu....


okelah... seperti yang dijanjikan pada minggu lepas, hari ini saya akan sambung untuk entri tOp 5. sabtu lepas saya buat tOp 5 lagu raya pilihan edisi 1 kan? hari ini, edisi 2 pula menyusul. nak dekat2 raya ni, kalau dengar lagu2 raya ni pasti menambahkan mood raya kita kan? jom skodeng lagu apa yang tersenarai....


.: tOp 5 lagu raya pilihan - edisi 2 :.
1. jalil hamid : lagu "raya" dendangan jalil hamid menjadi pilihan saya pada minggu ini. boleh dikatakan setiap hari akan dengar lagu ini. sebabnya, keunikan lagu ini yang bersifat humor dan boleh dikatakan bijak. dengan perkataan raya boleh menjadi pelbagai bentuk dan sifat. memang layan habis.....

2. aman shah : "kepulangan yang dinanti" sebuah lagu raya yang memang tangkap leleh punya. pada anak2 yang saja2 tanak balik raya tuh, ce terai dengar lagu ni. pastu kamo2 bayangkan mak ayah kamo hari2 dengar lagu ni sambil terbayangkan kamo2 balik raya.. hahah tacing tak? ke tak de rasa bersalah? hahha


3. dayang ku intan : aku tak begitu mengenali penyanyi ini, begitu juga dayang ku intan yang tak mengenali aku. tetapi lagu raya beliau "senandung hari raya" begitu tepat untuk kita dengar pada hari raya kali ini. sebabnya? raya kali ini bersama dengan sambutan kemerdekaan negara kita. dan lagu ini juga punya unsur2 patriotik dalam penulisannya. memang sesuai lagu ini untuk pejuang2 negara. bravooooo

4. mamat exist : "ku pohon restu ayah bonda" juga merupakan lagu raya yang tacing2. rayuan seorang anak pada starting lagu menjadi kekuatan lagu ini. mungkin lagu ini menjadi pilihan pada pelajar2 yang tak balik raya kan? kan? kan? ~ haaa nangis lah tuh...

5. dato' siti nurhaliza : beliau merupakan satu2nya penyanyi alaf baru yang lagu raya beliau boleh diterima halwa telinga kita kan? " sesuci lebaran" merupakan sebuah lagu yang mesra pendengar. rasanya tak ramai penyanyi zaman 2000 yang merakamkan lagu raya dan melekat dihati pendengar. syabas untuk tok ti....



hey kamo : selesai sudah tOp 5 lagu pilihan raya saya ... lepas ni akan menyusul tOp 5 makanan pilihan pagi raya . heheheh ~ dah 2 hari tak bw.... maaf ye kawan2 blogger sekalian, tak berapa sihat....

.: entri lepas :.


hyz bisik pada kamo : bersederhana menyambut raya

12 comments:

ZWAN SABRI said...

dalam suma banyak2 lagu ni, lagu siti je yg jadi pilihan aku.. nampak sangat taste kita x sama..
HAHA

MySuaraBlog: Golongan Apakah Kita?

katasifat said...

uh....siti ade? dah tu xreti2 na balik ke ni??

hyz said...

zwaN : nampak sangat kan? hahaha
katasifat : terkejutkan ada ct? jap g i on9 ym.....

Ungu Violet said...

suke lagu raya 'mintak mak kueh berpotong2'....heheee

hyz said...

cik ungu, lagu tu ada dlm top 5 -edisi 1.. hehehe

Mohammed Faizal said...

suke lagu jalil hamid kelakar la...semua pasal 'raya'....5 bintang utk lagu ni...

Nurdalila said...

lagu no 4 paling best :DD

tnZackJ said...

tapi , lagu raya yang dulu2 lagi sedap didengar berbanding sekarang ni

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

semua lagu dalam list nie sedap2 . hehe

best . hehe :)

사유리 하나 (SaYuRi) said...

lagu mamat exist tuh suka sangat dengar... dan lagu dato' siti hehe

amir aizat said...

mmg ngetopp!

macam ku kata said...

yes2..setuju ngn pilihan anda..sangat nastolgia;-)