Pages

Followers

Sunday, 25 September 2011

... 10 perkara #5 ...

assalamualaikum... hai hoi hoi... selamat berhari minggu pada kamo2 semua. semoga hujung minggu anda hepi2 saja k... oke, hari ini saya nak sambung entri 10 perkara yang dah lama bersawang. kali ini saya nak buat mengenai 10 perkara yang anda perlu tahu pasal penampilan saya dari hujung rambut ke hujung kaki.. hehehe


.: 10 perkara : penampilan saya :.
1. saya start dari sekolah menengah sampai sekarang, tak pernah menggunakan sikat rambut. guna jari saja meyhhh......

2. saya memang tak pakai secalit pun bedak muka. rimas dan rasa gedik semacam je bila pakai bedak. last pakai bedak time sekolah rendah lah kot sebab time tu mak yang siap2kan kita pergi sekolahkan? habis ditepek bedak ke muka ~ thanks mak...

3. kali pertama saya pakai seluar jeans time umur 21 tahun kalau tak silap. sebelum2 tu pakai seluar slack~ skema tak? hehehe

4. sebelum2 ni saya tak gemar bertopi sakan. sejak beberapa bulan lepas sahaja saya tetiba rasa, saya sangat ensem bila bertopi ~ kompiden!!!

5. kalo kamo2 nak tau, saya ni rabun jauh. time kat U pakai cermin mata la.. tapi tu pun dalam kuliah je. kat luar memang tak pakai sebab rasa tak selesa. ada yang kata, saya sangat ensem bila bercermin mata. errrrr........


6. saya bukanlah seorang yang terlalu menjaga penampilan diri. kalau keluar rumah tu, seluar pendek, t-shirt lusuh dengan selipar je. saya tak suka nak berpakaian melampau2 kalau keluar rumah. 


7. saya lebih suka simpan janggut berbanding misai.. heheh sebab ada janggut nampak cool. ada misai nampak serabut. so, dalam 3 hari sekali saya akan cukur misai. kalau saya tak simpan janggut, akan terserlahlah kecomelan saya yang melampau seakan2 budak2 menengah.!!!


8. saya ni memang malas cuci muka. sehari sekali je cuci muka dengan pencuci khas. kalo rajin 2 kali sehari, pagi dan sebelum tido. tapi selalunya sekali sehari je. sebab saya malas nak buat benda2 leceh!!!


9. saya lebih suka berambut panjang berbanding pendek. sebab kalau rambut panjang, lepas mandi, saya hanya keringkan rambut then terus boleh keluar rumah. kalau rambut pendek, saya perlu guna wax untuk kelihatan ensem.


10. kalaupun kuku saya panjang, kuku tersebut tetap bersih dan putih. sesetengah orang kuku panjang sikit dah itam dan kotor kan? tapi tidak saya. dan kalau potong, saya suke orang yang potongkan ~ errr manja tak? muahahahha

20 comments:

DRceria said...

yang ke10 tu....!!! alaaahaiii~~~~

katasifat said...

tu bukan manja...

gedik namanya!

LaLa said...

pelik an, zaman skrg ramai laki pakai bedak... xpaham~~~

Puan Kutu said...

yg no 10 tu bkn manja tp malas.haha..

zuera said...

yg last 2..alahai..cumil ny..hahahaha

nick dot anis said...

hahhahaha yela manje

eddy syrol said...

hyz... email me boleh kat eddy86bloke@gmail.com

tengs...

yazidy tak suka pura-pura


Hizami Li cakap pasal daniel adie

AreNieZa said...

simple is sempoi... terbaikk la...

aiman fanboy k-pop said...

hakhai...overnya no.10 tuh.......

budakijaupendek said...

ramai lelaki suka set rambut guna tangan je. ehek..

i am S!L4H.. said...

x pakai sikat smpai skrg?? perghhh
gune jari pun boleh. bia betikk


eh2 misai tu serabut ke? cantas selalu la. hehe

miratun madihah said...

tak tahan dulu pakai seluar slack je? hehehe

My SweetPea said...

yg no 10 memang xleh blah tol....manjanya....:P

Cik Peanut said...

satu jer nk komen, ye sangat manjaaaa heee
;)

Hafiz Al-Pazin said...

kau nak orang potongkan tak? meh aku tolong potongkan dengan gunteng. special manicure dari aku...siap ada ikan gigit-gigit kaki lagi...heee

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

halamak num 10 tu . manje beno . hahah :)

hawiz said...

sluar slack je?..hihih..dasat2..

Cik Itam said...

wow!!simple guy...heee....guna jari pun bleh=_)

ctk said...

entry ini banyak menunjukan kegedikkan kamu ..hahaha..ambOi guna jari pOn bOleh..hahaa

EzrlG said...

*hi-5* No 1,2,9 and 10 sama ngan @EzrlG!