Pages

Followers

Monday, 19 September 2011

bertolak ansur lah sikit....

assalamualaikum hai hoi hoi... selamat kembali bekerja kepada kamo2 semua. isnin datang kembali. heheh hari ini mesti jalan jem kan? haaaa hari ini nak cerita sikit pasal sikap bertolak ansur dijalan raya....


pernah tak kita berada dalam situasi ditengah2 jalan jem, pastu kita nak tukar lorong? pastu kenderaan lain tak bagi? siap makin rapatkan kereta mereka dengan kereta depan? ~ selalu kan? alaaaa jangan tipu... kamo2 pun pernah buat camtu kan? kan? kan? mesti kamo2 akan fikir, "amboi aku penat2 beratur ko senang2 je nak potong? banyak cantek!" haaaaa.....


ni nak bagi tips ni... kat jalan raya ni, kita kena bersikap bertolak ansur dengan pengguna jalan raya lain. jalan raya tu bukan kita je yang punya. semua orang bayar cukai maaaa.... bila ada orang lain nak tukar lorong dihadapan kita, jangan bersikap pentingkan diri.... bagilah ruang kepada mereka....  mana tau, mereka punya agenda yang penting kan? tak rugi pun bertolak ansur. insyaallah, sikap bertolak ansur kamo2 dijalan raya, akan dibalas oleh pengguna jalan raya yang lain... kan bagus kalau semua orang macam tu? 


bila saya buat macam tuh, alhamdulillah walaupun saya berada dalam jem, bila nak tukar lorong memang tak ada masalah... tak ada sampai pengguna lain hon2 semua... semuanya berjalan lancar. sekian....




hyz bisik pada kamo : perbuatan baik dibalas baik...

14 comments:

DRceria said...

DRC selalu sangat bertolak ansur... tpi kenapa tidak mereka...?? sedih tauu... jadi, BALAS DENDAMM!!!..haahahaa (jahat)

Amy Eleina said...

MENGAKU itulah saya..hahahaha..kte buat baik,diorg buat jhat..so..biar je saya jadi jahat atas jlan raya.. :p dah insaf jadi baik..

n-ya said...

kalu kerja grup plak cane?

::FAIZ FARISH:: said...

aku slalu je bg kete jalan...

iyan shazlind said...

buat baik dibalas baik la kan..hehehe

Adylia Qarissa said...

betul tu..kita buat baik kat orang A tak semestinya orang A yang akan balas kebaikan kita..pasti ada orang Z yang akan balas kebaikan tersebut...hehehehee...

selamat tengahari :D

chemay said...

urmm
terasa :>
chemay mmg tak suka orang main lintas2 nak tukar lorong.
lepas nie kena bertolak ansur lah sikit.
heee
:)

diana said...

tak pandai memandu..:p

Anum said...

ye la kena saling bertolak ansur

Puan Kutu said...

emm bab samseng jalanan nie tak bley nak kata apa,biarlah..dia sakit perut tu yg nak cepat.haha..

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

bersamalah kita bertolak ansur . hee

:)

Miss A said...

sye tak reti bwak keta,mcm mne nak btolak ansur di jalan raye??hihi

i am S!L4H.. said...

bg laluan bg laluan...

bg x? heee

0nenanina Vanilla said...

tumpang lalu kat cn.huhu