Pages

Followers

Tuesday, 13 September 2011

dunia BLOG : jangan buat macam tu....

assalamualaikum.... hai hoi hoi... haaaa ni entri pertama saya bercerita mengenai blog. sebelum2 ni tak berani lagi nak komen2 pasal blog ni, yelah saya berblog pun baru 3 bulan lebih.. rasanya belum layak lagi nak tegur itu ini... ~ walaupun dalam tegur menegur ni tak ada kelayakan diperlukan... heheh yelah, tegur untuk kebaikan apa salahnya kan?


komen2 ini adalah pendapat peribadi saya sendiri selain daripada pendapat rakan2 blogger lain. oke, pertama sekali adalah muzik. yup, segelinter blogger gemar meletakkan muzik kat blog mereka. mungkin tujuannya menghiburkan pengunjung yang datang. tapi harus diingat, tak semua orang mesra dengan muzik yang anda letak di blog anda. selera masing2 kan? kadang2 terkejut ada jugak bila suasana sunyi sepi dikejutkan dengan bunyi muzik yang kuat secara tiba2 dari blog anda. ~ korang mesti pernah kena kan? hehehe kalau blog kamo2 banyak dalam bentuk penulisan, muzik tersebut sedikit sebanyak mengganggu konsentrasi pembaca. akibatnya, mungkin pembaca blah macam tu je. sayang kan? ~ kalau stail saya, saya akan tutup sound speaker sebelum buat bw... hehehe


yang ke 2, pada kamo2 yang baru, janganlah kamo tulis kat kotak jerit camni " hai, followlah saya, nanti saya follow awak balik!!" haaaaaa jangan haraplah ada yang nak follow. kalo kamo2 masih baru, kamo2 lah kena follow mereka2 dulu, insyaallah mereka2 akan follow kamo. blogger2 yang ada sume sporting2 kan? kalau kamo buat camtu, memang diaorang tak layan. melainkan mereka jugak masih baru atau mereka sememangnya tersangat baik hati.


errrr tu jelah saya nak komen. kang komen banyak2 ramai pulak yang sentap.. heheheh maaf ye pada yang terasa. bukan untuk menjatuhkan, tapi nasihat je.... walaupun saya tau tu semua hak masing2.. sekian....




hey kamo : baru pas tengok miss universe ni... malaysia yang diwakili deborah henry gagal untuk ke pusingan seterusnya.. shantek2 betol yang masuk miss universe ni... tergugat iman sekejap.. ish2.. cuci mata sikit2 tak pe kan?

33 comments:

MyCosmoShawl said...

Xbole, tetap haremmmm!

MamaEma said...

dulu pernah letak..skrg letak juga..tp kalau nak dgr barulah klik..

org hantar komen..baru balas balik..bab hantar jerit...jeritlah juga..

hyz said...

mash : x pe kowt... haha
mamaema : kalo muzik mcm mamaema x pe la.. x ganggu pun kan? yang automatik tu, agak mengganggu lor...

Amy Eleina said...

makan dalam bab lagu..hehehehe.. ^_^ grau je..nice..

0nenanina Vanilla said...

mintak pendapat. na pon kena remove lagu ke??

Anum said...

x boleh2..hehhe

hyz said...

amy : hahahha
nina : pd saya, letak lagu buleh... tp cr lagu yang bila kita klik baru on muzik, kalau yang automatik, ramai yang x selesa....
anum : apa yang x boleh? hehehe

cikOREN said...

lagu kat blog sy camne?m'ggu x?hu9

hyz said...

cikOREN : lain orang lain pendapat.. hehehhe... ada yang ok je masuk blog2 yang ada muzik, ada yang kurang selesa.... so, terpulang pada tuan punya blog.. heheh

yusuflaili said...

Salam;
bagi aku aku tutup sound lagu..tak jadi hal punya..

♥Aien Najwa♥ said...

ops!!sentap mak jaaah..hehe..(^_^)..
erm..if lagu dlm blog sy m'ggu konsentrasi awak, click jer speaker mute..ececeeey..(^_^)..

hyz said...

yusuf : sy plak ttp sound laptop ni... so, x de gangguanlah....
aien : hahha maaf ye kalo tersentap..... jgn isau, utk pihak sy, x de terganggu sebab sy mmg off sound laptop sy sebelum berblogging.. hehehe

::FAIZ FARISH:: said...

aku sgt tak suka blog ade lagu... tetiba aku tekejut...
so cra kita sama.. aku akan slowkan volume

Cik Domo said...

tergugat iman ya tgk miss universe.. huhu

DRceria said...

baru tiga bulan blogging?? tp followers da beramai cm ni... waaa... ak pye da 2 thun cm tu jugakk followers nyee... JOM LA FOLLOW>...<

Adylia Qarissa said...

nak nyanyi kat sini tanpa muzik..heheheee

cikk messy ^^, said...

huishh . kalau lagi jiwang saya tuhh menganggu , click je pause kayy :) hee .

budakijaupendek said...

pehh tgok miss universe dia.
gataiii... hehe

hyz said...

farish : kan?
cik domo : tergugat kejapppp je.
DRceria : hehehe... alhamdulillah....
adylia : nak nyanyi lagu ape tu?
cikk messy : baekkkkkk
budakijau : mana ada gatai.... sikit2 gatai kowt.. haha

Fezul Fadhley said...

masa mula2 jd blogger dulu pun sy mcm tu jgak.. hahax.. lama2 bru rasa bnda tu annoying...

Fezul Fadhley said...

masa mula2 jd blogger dulu pun sy mcm tu jgak.. hahax.. lama2 bru rasa bnda tu annoying...

bella luna said...

betul2,aku pun tak ske lagu,lau nak bw mesti mute dulu speaker,.lagi satu pasal follow m`follow tu,ayat camtu seakan2 memaksa je,serius lau ade yg tulis camtu lam chat box,biar pun blog die menarik,aku takkan follow,hehe,.

eddy syrol said...

hey..!! follow me now! boleh aku jerit camni?hehehehe..

eh, betul, pemilik blog tersebut telah buat satu entry tentang org2 di sebalik blog tersebut, and ur name also ur pic salah satu dari mereka... n blog tu agak..err...no comment..just nak tau je.. its ok :)

iyan shazlind said...

Sokong 166% ..hehehe

Ungu Violet said...

kadang2 bingit...kadang2 tuh layan gak kalo lagu tuh bez..hik

hyz said...

bella luna : hahah kita sama pulak kan?
eddy syrol : thanx 4 da info ya....
iyan : wah lebih 66% pulak... heheh
ungu : kdg2 layan gak kan kalo kn ngn telinga kita....
fadh : dulu letak lagu pe? korea gak? hehhe

diana said...

awal2 dulu pernah letak lagu..
terima pakai cakap orang akak buang terus lagu tu...
belajar la dari kesilapan..

Aien Najib said...

paling tak suke part ai follow yu ,yu follow ai balik .shesh ~ lagu tu boleh tolak ansur lg la kalau yg slow-2 tuh .takde hal pon :) btw ,jgn nk cuci mate sgt :p sekali pandang pahala .2x pndang ?

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

peh . tengok miss universe tu . haha

:)

*rainyscream* said...

pasal lagu tu, agak betul jgk. sy pun mesti lowerkan sound speaker b4 bkk blog orang.ahhaha
kalau yang jerit i follow follow tu, memang xlayan laa~

Cik Diana said...

ngeee.. nie kebayakkan trjd utk blOgger2 baru jerk.. mcm i jgk dulu.. mase muda.. letak segala bagai lagu yg besh.. haha

Fara E's said...

lame tak letak lagu , kan dpt maki dr mak jenab , haha

Hanis Atikah said...

Mcm sy pulak.. x ksh.. n xde masalah.. I like to hear song from others blogger.. Sbb lain org lin cte rse nye..hehe.. kdg3x bnyk lagu yg sy xpnh dgr.. sy dpt taw.. Backgrod lgu tu memainkan penting.. Br de feeling nak bce entry. br meresap kdlm jiwa..hehehe..Klu lagu tu x msk dlm jiwa.. sy mute kan je.. just simple solution nie pndpt sy je..hehee..