Pages

Followers

Monday, 26 September 2011

dunia BLOG : kamO2 buat blog sebab apa ek?

assalamualaikum... hai hoi hoi... selamat hari isnin buat kamo2 semua. oke, hari ini saya nak bercerita mengenai sebab saya buat blog. setiap dari kamo2 pastinya punya sebab tersendiri, kenapa buat blog kan? contohnya, ada yang suka2, ada yang sebab ikut perkembangan semasa, ada yang ikut2 kawan, ada yang untuk buat cacatan peribadi, ada yang share resepi2 diaorang, dan ada jugak sebab duit? ~ erkkkk... haaaa kamo2 yang mana satu tu?


saya? entri pertama saya ialah pada 10 jun 2011. so, tak sampai lagi 4bulan blog ini beroperasi. niat utama saya buat blog pada awalnya adalah untuk publish dan promote hasil kerja mural saya. so, senang sikit nak dapat job kan? yes!! itu adalah motif utama kenapa saya buat blog. kemudian saya diperkenalkan dengan nuffnang oleh cik affu. churp2 pulak saya baca entri kat blog kak diana. secara tak langsung, pendapatan sampingan yang tak diduga diperolehi.


dari sehari ke sehari, seronok pulak blogging ni. so, saya tambah2 entri2 yang saya suka selain daripada entri yang mungkin mendidik pembaca untuk berfikir. pada saya, bloging2 jugak, sekurang2nya kita tidak berblogging kosong, sebaliknya kita ada tanggungjawab untuk mendidik pembaca untuk ke arah kebaikan kan? so, dunia blogging saya penuh warna warni. bermacam2 saya kongsi kepada kamo2 pembaca. so, kamo2 pulak berblogging sebab apa ek?


ada kaitan tak pic ni ngan entri? errr tak ada kan?





hyz bisik pada kamo : tanggungjawab sosial

30 comments:

teyhasahaje a.k.a NURUL said...

berblog sbb nak isi mse lapang.yg plg penting kongsi kan segala pengajaran hidup pd kwn2.beljar dr penglaman ..ad jgk lah skit2 ctew sal peribadi...best aw bile dpt share ngan owg,,dan owg bce entry kite :)

yusuflaili said...

Salam;
Niat asal untuk berkongsi cerita dan maklumat...lama2 jadi seronok pulak.

Anum said...

just nak share ngan kawan2

nick dot anis said...

mula2 sbg suka2 je..sbb ritu cuti sem kan..bosan tak tau nak watpe...tapi skrg da suka gile da...nak2 dapat ramai kawan2 baru kat cni...makin sonok pulak...

pic tu hyz sj tunjuk ensem hahaha

- LIANA ASIF - said...

menulis untuk suka2 je... x kisah orang nak follow atau pun x... :-)

harrazdani said...

utk berkongsi pandangan dan ilmu....

Lelaki Ini said...

smpai sekarag aku tak tau aku berblogging sebab apa..
ahhaha!

Syafiq said...

sama lah kita. mula berblog just for fun je. tapi bila lama2 rasa macam besat pulak blogging ni. so mungkin nanti try blogging serius pulak :)

eddy syrol said...

1 year back, aku buat blog ni sebab suka2 je... member ada blog, so aku pun nak gak try buat blog... and 5 to 6 months back, aku sedar blog ni sesuatu yang menarik dan berfaedah..personally utk diri aku sendiri... banyak masa terisi dr buang masa... :)

Hafeesz Amran said...

for fun but then ok ape berblog :)

Adylia Qarissa said...

saya berblog sebab jodoh saya nak jumpa kamo2 dalam dunia alam maya...hihiii..ok tak jawapan nie hyz?? :D

budakijaupendek said...

blog utk buat rakan.
menghilangkan bosan dgn tambah pengetahuna bca blog org lain.
btw mmg pic tu takde kena mgena.
takpelah, tuan blog nk interframe sekjap. ehek!

najihah ibrahim said...

whoa. nice entry . like.. btw pic tuu .. perghh encem nyee :)

Asri (Asrirayrock) said...

saya buat blog saje2 nak share cerita ngan korang sume.....

cik nur said...

hurm boleh berlajar resipi baru
boleh tgk turiol make up
baca pengalaman orang lain bersalin sebak jaa bila baca
best la dapat mcm2 info la

BisMi Aishah said...

wat blog sbb nk share sumthing from others ;)
salam kenal

Ungu Violet said...

nak asah otak supaya x brkarat..huhu

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

choki berblog untuk berkongsi cereta . hehe . :)

amir aizat said...

sharing about everything, haha

LaLa said...

saya blogging sebab my lecturer suh buat, so saya buat la...

tp saya post benda bukan2,then dia marah...hehehe

pastu wat lagi satu blog khas tuk my lecturer jer :D

aiman fanboy k-pop said...

nk isi masa kosong n tambah knalan..tuh je....oohh ya!kongsi2 sal kpop antara salah satu drpdnya.....

My SweetPea said...

saja suka2 hati.....leh x nak jawab camni???\/(^^)

Rosalia said...

berblog sbb nk share info :)
simpan sorg2 mcm x best jek baik bg org tau. dpt jgk pahala free :)

bella luna said...

dulu sebab nak melalak,sebab nak marah2 tapi bila sedar blog kita ade orang lawat and bace, jadi malu lak and terus stop melalak tan tentu arah,.now tak tahu ape nak buat dengan blog tu,still blurr,.taip entry ikut rase je,huhu

Cik Peanut said...

saya berblogging sebab nk ekspresikan diri. then, lama2 seronok, jumpa ramai blogger, di samping menambah pendapatan sampingan
;P

eika said...

buat blog sbb nak tulis bende2 yg best dlm hidup .. sambil tu carik kawan baru :)

zuera said...

saye blog sebab nak luah kan perasaan..hehehe...tp not only 4 luahkan perasaan.....mcm2 sbnr ny..anythg yg related to my life and feel like want 2 share it wth other..hehehe....

ctk said...

ct tulis psl kerja ct semasa praktikal :)

Eida Arina said...

rajin berblog eih brader ni......bagus3..... :)

meisnani said...

ahahhaa promote diri ke tu?? =)