Pages

Followers

Saturday, 1 October 2011

penonton bukan bodoh!!!!

assalamualaikum... hai hoi hoi.... selamat berhujung minggu pada kamo2 semua. cuti2 ni ramai yang kuar sama keluarga, kekasih dan ada jugak luangkan masa kat umah je kan? kalau kat umah tuh apa saja boleh dibuat selain nonton tv, ye tak? 


bercerita pasal menonton tv ni, sejujur2nya saya bukanlah peminat tv ~ tv pown tak minat saya. so, bermakna saya amat2lah jarang nonton tv ni. tapi, bila da boring2 tu, ada jugaklah on tv bila dok sorang ni. bila tengah2 ada mood nonton ni, hampeh!!!!!! rancangan merapu2, drama mengarut2, sudahnya saya dengar thr gegar je lah. 


tiap kali incik osmet nontot tv, saya akan kata "lu tak rasa ke citer ni mengarut?" - "lu tak rasa ke citer ni bodoh?" sebabnya, drama2 yang ada sekarang memang kualiti tahap memalukan. rasanya budak2 u bikin video pendek lagi bagus dari pengarah yang kononnya dah berpuluh2 buat drama dan filem. tak kiralah drama dari rtm ke, media prima ke, astro ke, sama je..... tapi tv3 oke sikit la drama2nya.... masih boleh layan.. yang lain? mengaruttt!!!! kamo2 bayar mahal2 tapi kualiti? lu pikirlah sendirii.......... cuba bezakan produksi kita dengan produksi luar. bagaikan langit dengan bumi!! alasan, teknologi mereka lebih canggih dari kita. tapi perlu diingat, kita orang asia lebih kreatif dari orang barat. tapi mana perginya otak kreatif tu? kenapa tak nampak hasil pada drama2 dan rancangan yang dibikin? 
errr ada kaitan tak pic ni? tak ada kn? fine!!! abaikan....







hyz bisik pada kamo : kita boleh tengok, mana drama @ rancangan yang mementingkan kualiti kepada penonton atau drama @ rancangan yang semata2 "janji ada". penonton bukan bodoh!! 


hyz bisik pada kamo : tahajjud cinta

25 comments:

hawiz said...

jarang r tgk tv skrg..so penonton mmg bkn bodoh..agree!

Ungu Violet said...

malas dah layan tv skang... jenjalan cari tuan blog..eh cari blog lagi bez..heheh

Fara E's said...

drama skrg aku dah hafal dah jalan cerita

tak tengok pun tak rugi la , haha

♥Aien Najwa♥ said...

ala..kbykkn nyer sekarang drama psl bomoh la, hantu la..sebba tu rakyat pown trikut2..bermule semua pade drama..

n-ya said...

waa...ulasan plus luahan rasa nih

eddy syrol said...

tak tgk drama tv tutt... xbest..kecuali tpaksa....

ZWAN SABRI said...

taw xpa.. sedeyhkan dengan dunia penyiaran dengan negara kita..


MySuaraBlog: Pekerja Yang Dah Tua Kerepot

yusuflaili said...

salam.
Selalunya drama kita kisah pejabat,org kaya,datuk2 projek juta2,mkn minum..kompom benda ni je yang diceritakan dlm drama Malaysia..boring betul!!!!!

DRceria said...

PRODUCER NK UNTUNG JE.......

budakijaupendek said...

dah malas layan drama.
sb ending dapat di agak dah pun.
btw pic tu pic pelakon tambahan rasanya.
betul tak ? haha

ciNdhaDahniEa said...

hurmmm penonton bukan bodoh. so pepandai la pilih ye.. kalaw bole tak payah tgk pon xpe.. huhu

Zam Ijam said...

sokong Hyz , skarang ni drama maken ngarot2 .yg okey sket pon tv3 je laa, yg laen2 , tah ape2 jalan crite pon xtawu .

nick dot anis said...

ala hyz mmg sk letak pic yang tak de kena mengena..tau la comel haahah

Adylia Qarissa said...

hari minggu dkna kat opis sedang menyiapkan kerja yang tak siap...heheeeee....

jom malam nie layan konsert suria fm kat putrajaya :D

ghost writer said...

penonton tak bodoh tapi tetap layan gak.

qamarguyz said...

salam ziarah..
hehe..mmg jarang layan drama tv nie..
tengok berita, sukan lagi bagus!

si kiut lavender said...

kebanyakkan drama skunk dah boleh agak ending dya camna...tak timbulkan kepuasan sgt...tu yg byk penonton suka lyan cita2 luar...

miratun madihah said...

kita mana tgk tv dah ,sedihhhh

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

choki pom jrg tengok tb da . :)

jehanfrhin said...

tambah2 dlm astro memang merapu meraban.. dah la satu citer asyik ulang2 jer.. kbanyakan muka yg sama.. lawak budus pon ada.. haih.. saboo je la~

Fezul Fadhley said...

citer melayu skg or maybe sejak dari dulu, agak slow jalan cerita.. dlm 1 episode lebih bnyk ckp dr action.. lau tgok citer omputeh, korean, kantonis, citer sejam pun da padat macam2 kisah berlaku. kalau citer negara kita, 1 episode pun belum tentu boleh selesaikan masalah contohnya G*r*k kh*s tu.. jalan cerita sama jex tiap mgu.. bosan tgok.. banduan pun kuar masuk pnjara jex..lau citer romantik plak, ntah ape2.. citer seram x seram lgsung, cakap jex lebih..

MiszCoMoT said...

setuju! comot malas tengok tv coz kdg2 tu bila syok layannn cita last2 ending macam hape lagi..jalan cerita buat kita tertanya2 perlu ke cmni??errr

Edy Fee said...

kirang idea kot pngarahj baru...alasan standard la.teknologi

Anif Abdullah| AA said...

jarang tengok tb laa.. tb tengok anif ade laa.. :P

*untungla org tu ada spek..

chemay said...

chemay tak minat tengok tv.
lebih prefer surf internet
:)