Pages

Followers

Saturday, 22 October 2011

... tOp 5 - filem terbaik ...

assalamualaikum.. hai hoi hoi... dah lama tak sambung entri tOp 5. dulu ada blogger yang minta saya buat entri top filem terbaik, so hari ini saya tunaikan permintaan beliau. berikut merupakan filem2 yang saya telah tonton dipawagan dari januari hingga kini. jom tengok senarai2 filem ~ tak mengikut urutan tayangan.


1. the green hornet - 3D
2. sucker punch - 2D
3. beastly
4. kung fu panda 2 - 3D
5. thor
6. x-men : first class
7. harry potter and the deathly hallows, part 2
8. transformers : dark of the moon
9. doraemon : perang ikan duyung dan laut
10. fast & furious : fast five
11. dream house
12. the sorcerers and the white snake
13. final destination 5
14. al-hijab
15. nur kasih the movie
16. cun
17. hikayat merong mahawangsa
18. karak

banyak jugak filem yang telah saya tonton. ada 18 filem. filem pertama yang saya tonton pada tahun ini, the green hornet dalam format 3D. filem terbaru yang saya tonton, dream house. nur kasih the movie saya tonton 2kali. sekali dengan kerelaan hati, kali ke 2 terpaksa ikut tonton ~ boleh macam tu? so, daripada 18 filem ini, jom tengok tOp 5 filem terbaik pada pandangan saya.

.: tOp 5 - filem terbaik :.

1. dream house
mesti kamo2 tertanya2 kan, kenapa filem ini berada no 1? dan menewaskan filem2 popular seperti transformers, x-men dan harry potter. dream house adalah sebuah filem yang mengisahkan seorang bapa yang dituduh membunuh isteri dan 2 orang anak perempuannya. satu2 filem yang berjaya membuatkan saya tacing di penghujung filem. plot cerita yang baik membuatkan penonton akan tertanya2, eh kenapa macam tu? eh betul ke dia yang bunuh? memang besh!!!


2. fast & furious : fast five
filem aksi terbaik untuk tahun 2011. dari mula tayangan sehingga habis cerita, fast five memang mendebarkan. aksi lagak ngeri serta kereta2 yang tebabooommm menambah perisa  dalam filem ini. tersangat suka bila ending cerita ini, sekumpulan itu berjaya mencurik wang orang kaya ( penjahat ) dan menipu the rock ( polis ) hahaha puas hati!!!!

3. sucker punch - 2D
sucker punch ditayangkan pada awal tahun ini. kedudukannya ditangga ke 3 bukanlah disebabkan oleh watak2 gadis yang comey2 dan montok2. tapi jalan cerita yang menarik dan teknik cgi yang baik dan menarik meletakkan filem ini antara yang terbaik. bila imaginasi bergabung dengan realiti, itulah antara subjek yang disampaikan dalam filem ini. 

4. kung fu panda 2- 3D
kung fu panda 2 memang besh giler. lebih2 lagi saya tonton dalam format 3D. so, super besh giler la. panda yang comel lagi pandai berlawan disertai rakan2nya memang kelakar habis.

5.harry potter and the deathly hallows, part 2
hahaha mesti ramai tak puas hati kenapa harry potter berada tangga ke 5. ~ errr ni pun osmet yang paksa suruh masuk carta oke!!... pada saya harry potter and the deathly hallows ni, biasa2 sahaja. kerana saya mengharapkan penamat filem harry potter dengan aksi pertarungan yang lebih hebat dan mantap. tapi tidak mencapai piawaian saya. so, oke lah no 5 kan?

hey kamo : kamo2 pulak rasa mana yang terbaik penah kamo tonton?


23 comments:

♥Aien Najwa♥ said...

Fast 5 dpt no 5..hurrrmmm..ngat kan 1'st..

♥Aien Najwa♥ said...

* No 10.....

syrupmasin said...

haha..adoii aku tgk dream house mengantuk doe :D

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

fast five best

kungfu panda pom best . hee :)

Blogger bernama Zam ! said...

Nombor 9 ..erkk bolehh?? Haha!

Al-Hijab n Karak Beshh !
(sebab saya suka seram,baru excited masok scene HAHAH)

ctk said...

DORAEMOOOONNNN! pastinyer yang terbaik..haha

nick dot anis said...

hyz..aktif tol tgk wayang...ngan ehem2 ye??hahaha

awie958 said...

woo banyaknya cerita yang telah ditonton...ada cerita yg tak berkesempatan pun nak nonton sedihnya...nak cari link download la huhu

El-Janna said...

filem thor dggn fast 5 tu terbaik la^^

aiman fanboy k-pop said...

drama korea tak layan bang???

final destination 5 tuh kjam btul arghhh...tapi,cite saw lagi kejam kot....wajib tengok tuh!

Puan Kutu said...

th prob is semua yg disenaraikan tu transformers dark of the moon jer tgok.yg lain semua tak..tk dapat nak komen.sory.muahahaha

Ungu Violet said...

FD 5 tuh paling ternganga tengok masa kt jambatan...meletopss..

yusuflaili said...

Salam;
Tak ada satupun 5 senarai cerita diatas aku tonton..yang ada hikayat merong mahawangsa,X-men first class dan karak..antara 3 ni x-menlah yg terbaik.

Judiene said...

Harry Potter all the way!
Hahaha!

* QieLa La * said...

harry potter is the best!! huhu...sy mmg fan HP punn... :)

~Nana 귀여운~ said...

yaa..Fast 5 , harry potter and sucker punch..mmg besttt

sis92 said...

wahhh ada doremon jugak eh


sis undi harry potterlah :)

Noramira Kassim said...

Sucker punch best..

InaAchik said...

tak kira, nak Fast 5 no 1 jugak!!!

Ujie said...

hehe...dah tue2 pon saya masih minat Harry Potter!

lain tu tak tau la..

Arisa Mihashi said...

perghh.cam best je cite dream house tu. nak gi cari link download cite ni.kalo ko ade, kasi aku.

Cik Nurul said...

rajen nye tgk wayang.. huhu citer2 ni slalu downlod tgk jek.. jarang sungguh pegi wayang... -.-

Nurul Izzati Zakaria said...

sucker punch atie x tgk lagikkk !! huhu