Pages

Followers

Friday, 11 November 2011

nak sangat hidung cantik kan?

assalamualaikum, salam jumaat.... pagi ni tertarik dengan sisipan akhbar di metro online. jom baca seketika.


KUALA LUMPUR: Seorang wanita warga Singapura yang ingin mencantikkan hidungnya berdepan risiko kehilangan deria bau dan sukar bernafas akibat kegagalan rawatan kecantikan muka yang dijalaninya di pusat kecantikan sejak 26 Ogos lalu.
Mangsa, yang mahu dikenali sebagai Kuo, 49, mendapatkan rawatan kecantikan untuk hidungnya di sebuah pusat kecantikan yang beroperasi di Petaling Jaya mengalami jangkitan kuman selepas beberapa kali rawatan dijalankan melalui suntikan.

Menurutnya, ketika mendapatkan rawatan, pemilik pusat kecantikan itu menyarankan dia melakukan pembedahan kecil di bahagian hidung dikenali sebagai ‘rhinoplasty’ bagi mencantikkan struktur hidungnya.


“Saya kemudian disuntik untuk kali pertama di bahagian hidung pada 14 September dengan sejenis cecair dinamakan ‘hyaluronic acid’.

“Selepas disuntik untuk pertama kali, hidung saya berasa sakit dan membengkak sehingga mengganggu tidur saya selain tekanan darah meningkat akibat masalah pernafasan.


“Seterusnya saya disuntik lagi dengan dos yang lebih kuat pada 1 Oktober sebelum hidung saya mula mengeluarkan nanah dan kulit mula menggelupas,” katanya ketika ditemui dalam sidang media di Wisma MCA, semalam.




Tertekan dengan masalah yang dihadapinya itu, Kuo pulang ke Singapura dan berjumpa dengan doktor yang kemudian mengarahkannya menghentikan segera pengambilan glukosa seperti disarankan pusat kecantikan itu.

Katanya, dia kerugian hampir RM16,000 sebagai bayaran prosedur kecantikan yang dilaluinya dan lebih mengejutkan, pengusaha pusat kecantikan berkenaan tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang berlaku kepadanya.


Beliau berkata, dia bercadang menyaman pusat kecantikan berkenaan bagi mendapatkan ganti rugi.

Sementara itu, Ketua Biro Pengaduan Awam MCA, Datuk Michael Chong berkata, setakat ini, pihaknya menerima lebih daripada 14 kes serupa dan hanya membabitkan seorang lelaki manakala selebihnya wanita.


“Pihak kami akan bekerjasama dengan Kementerian Kesihatan dan menyarankan mereka membuat pemeriksaan terhadap setiap pusat kecantikan yang beroperasi,” katanya.

sumber berita & gambar : metro online
hey kamo : ce tengok hidung budak ensem baju merah tu. tu ori taw... bukan bedah2 punya...





39 comments:

Puan Kutu said...

hidung budak pic paling bawah tu tak bley blah!hehe

Adylia Qarissa said...

hahaha......nak jugak puji diri sendiri..bluweeeekkk :)

Fara E's said...

sure ori ? haha

Ms Fai said...

huh, nk sgt idung cantik...memang "cantik" la yg die dapat...huhu...

yusuflaili said...

Salan,
padan muka..apa salahnya hidung yg asli.

Cik Nurul said...

tak perlu nak cantik sgt la.. terima anugerah Allah seadanya... ;)

Teacher Basariah said...

itulah manusia apabila tidak menghargai anugerah tuhan..

Anum said...

lebih baik bersyukur je

Syuhada said...

ksian mkcik tu....(tu la..degil!)

White Dove said...

inter-frame gmbr kat bwh tu. hehe..:)

DRceria said...

Saya rasa gmbar budak baju merah tu, idungnya penuh bulu..hahhauahauahauaua

(just joke) :P

aiman fanboy k-pop said...

bersyukur dengan apa yg ada lagi baik....apalahhh dunia sekrg nih... =="
tuhan bg elok2 nak ubh,,,

PopkoRn said...

sy ade kawan.
Membe haku panggil die hidung penyu.
So haku pon panggil la die hidung penyu gak.
Tp aku xtau ape persamaan hidung membe aku ng hidung penyu 2....
yang aku tau persamaan nye ade 2 lubang.
2 je

oyuki said...

hahahhahaha...pdn muka...

bsyukur dgn ape yg ader hehehehe

Edy Fee said...

singgah sambil klik iklan.ehhe


hidung ko dh cantik..takyah buat dh/hehehe

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

halamak segaknye hidong die . hehe . :)

mikeyvio said...

hahahaha...dan lg bnding hdung ndri yg ori n idung plsu.

onie said...

nahhhhhhhhh! kan dah terima padah,buat lagi...huhu




acececeyyyy,comey ugop pakwe baju merah ni kan #kbai :P

mieza said...

cehh, sempat lagi nak tunjuk hdong dy plak..
hehe

NAZRUL AZAT said...

cess.....

Busyra Takiyudin said...

hahaha...hidung dya dah elok dah...

ツchaMBBchokieyツ said...

tue manusia tkpenah cukup ap yg ad , now tengok dh dpt . kecian kn . bia la hidung tk cntik pun asalkan bole brnafas .

ch000tz axoera said...

heheheeh pic yang bawah tu pon baru pas buat gak ke hehehee

cik nur said...

walaupun hidung mcm buah jambu yang penting sihat seadanya hehehe
tak pyah nak cucuk hehehe

cik nur said...

walaupun hidung mcm buah jambu yang penting sihat seadanya hehehe
tak pyah nak cucuk hehehe

Adhwa Yahaya said...

Alhamdulillah, syukur la seadanya...
p/s: tomeynyer hyz... *hug* sekali

Neo Khilafah ™ said...

Idung saya ada sinaran sama dengan nama...

p/s: suka usik bro hyz

Fabulous Me said...

Yeww! Ngilu

Run Away said...

pinjam hidunggggggggg...1hari...kahkah..;p

ctk said...

nk pinjam stu sem idong kamu..hahahaha

♛RaRa♛ said...

fuhyoooo idung pic bawah tuhhh mancung gila.apa rahsiaa,muehehe ;p

Dalila Hamid said...

syukur pemberian tuhan.. ni nk angkat bakul sndiri ke ni... :)

Noramira Kassim said...

hidung..hidung...ish!!!ish!!

Ungu Violet said...

adeh...tu la akibatnye kalo x tau nk brsyukur..

misTeaRed said...

da pnah baca nie....menakutkn je....rela hdung kemek...kalo nk cntik, amik sepit baju je..hahaha

p!q4h b@guss said...

erhhh sakit doe...

RinsyaRyc said...

wuwuww.. >_< Nak kate hidong die cantek leteww >_<

Nizam Aziz said...

Alhamdulillah lah hidung "orang" tu dah chantek.hehehe :D

Zac Rega said...

baru sedar tuh pix tuan blog ni .
hahaha . btw nice , sheeemmmaaart !
ensem lagi . kbai

*betapak sudah . SMILEEE :)