Pages

Followers

Wednesday, 30 November 2011

SEGMEN | 10 Perkara Pelik Tentang Saya by Cekbolat


assalamualaikum ..... hai hoi hoi... lama rasanya tak join contest, segmen dan sewaktu dengannya. saya tahu ramai yang tag saya dengan pelbagai contest dan segmen. tapi memang saya tak join sebab apa? sebab saya serik... 


dulu time mula2 buat blog ni memang rajin la join contest itu ini. tapi hampir kesemuanya contest dan segmen yang menipu peserta!! sebab apa? ye lah dah ramai join dan follow blok ko, tetiba ko senyap je terus..... ada pulak yang terus cakap contest dibatalkan! what the F!!! sejak tu, memang saya tak join mana2 contest dan segmen.


semalam, drc ada tag saya untuk join segmen 10 perkara pelik tentang saya by cekbolat. ekceli ni tag keberapa dari drc. kebetulan saya penah buat entri 10 perkara pelik mengenai diri saya sebelum ni ~ rujuk kat label 10 perkara so, join je lah... copy paste je dari entri sebelum ni. haha... so, nilah perkara2 pelik mengenai diri saya ( ada perubahan sikit dari entri sebelum ni )


.: 10 perkara pelik tentang saya :.

1. kalau drive kereta, saya hanya akan pegang stereng kereta hanya sebelah tangan ( kanan ), manakala tangan kiri saya akan pegang kat gear atau bawah peha.... ~ saya tak pandai bawak kereta auto!

2. saya boleh dikatakan tidak minum minuman manis2... ~ kalau kat rumah, jangan harap saya nak bancuh air manis.... dan kalau saya minum minuman manis, kepala saya akan pusing2 macam gasing ~ sakit kepala lah tu...

3. kalau saya di kampung, saya tak suka keluar rumah.... ~ kalau sebulan kat kampung, sebulanlah saya dok umah....

4. saya tak makan durian...... kalau bau, saya boleh muntah dan automatik saket kepala dan demam ~ diva tak perangai?

5. boleh dikatakan saya tak makan ikan langsung ~ ikan bilis dan ikan sardin makan lah.... 

6. seorang yang tak pandai menunjukkan perasaan. kamo2 luahkanlah perasaan macam mana pun dengan saya, kompom saya buat tak tahu. hahah ~ dulu kawan2 gelarkan saya orang yang tak ada perasaan.

7. saya lebih tacing bila tgk adegan sedih dalam cerita kartun seperti shin chan dan doraemon, berbanding dengan drama2 melayu... ~ saya pon pelik pasal ni...

8. saya tak biasa menggunakan bahasa aku engkau dengan rakan2. sebab saya rasa aku engkau tu terlalu kasar. saya gunakan bahasa saya, orang, kite, kamo, awak. ~ kalau kawan2 rapat guna gua lu je... tak pulak rasa kasar... hahahha

9. saya suka dengar muzik @ lagu yang orang lain tak suka dengar. lagu2 @ muzik yang orang lain rasa tak besh, tapi pada saya lagu tu besh giler. ~ suka lagu2 artis singapura macam roze kamsani, sezaire sezali dan faizal isa. penah dengar? haha

10. seorang yang gagal berkali2 dalam cubaan masak megi.... ~ paling menyampah!!!

* amacam? pelik tak? kalo tak pelik, cuba korang pura2 rasa pelik.... hehhehe.... so, sekarang nak tag kat puan kutu, incik eddy syrOL, dan nana bam bam. hehehe kamo2 yang nak join boleh klik banner atas tu k. 


hyz bisik pada kamo : setiap orang memang ada sifat pelik kan?

32 comments:

Adylia Qarissa said...

yang paling pelik tak pandai masak megi..hahahaaa

yusuflaili(Goku) said...

salam;
pelik pada org lain tapi biasa pada diri sendiri..

husnazahidi said...

owh..tidak..
bnda pling snang..msak mggi..hehe..

Ungu Violet said...

senang lah wife dia nanti...hari2 masak sardin...kehkehkehh..:P

AwieKashi said...

okay..agak pelik..benda simple tak pandai.. -.-'

faizal mohd said...

amboi. diva ye kamo. hehe :P

CekbOlat-bOlat said...

agak pelik =,="
anyway tengs join ana..
ana dh list kan.. kalaw tak kberatan sudi la jengah kepelikan org lain =D
http://emybloggergirl.blogspot.com/2011/11/list-blogger-segmen-10-perkara-pelik.html

Lelaki Ini said...

huhuh...
nice one!


nak cari butang follow..
mana ek???

Phat said...

agak pelik la hyz

Mimey eidah said...

nanti aku buatkan resepi maggi untuk kau ok..hahhaha..

Mimey eidah said...

nanti aku buatkan resepi maggi untuk kau ok..hahhaha..

diana said...

tak suka keluar rumah..
patut kulit cerah..:p

BudakHitam said...

yang sgt pelik bg aku yang ni "saya lebih tacing bila tgk adegan sedih dalam cerita kartun seperti shin chan dan doraemon, berbanding dengan drama2 melayu... " hhahaha.pelik100X

Puan Kutu said...

2 dan 4 tu kita sama.haha..

rugi tak mkn ikan..ikan byk protein!

takde perasaan?kesian..

ambik air panas celup jer dalam maggie,tu pun ssh?muahahaha

tq lu tag gua,macam tau2 gua takde modal nak update.hahaha(ok ka lu gua?)

NAZRUL AZAT said...

lohh, cekgu nih ada darah tinggi kot

Atiqah Wadiah said...

x pndai msak megi?msk air pndai x?hik3 =p

Atiqah Wadiah said...

x pndai msak megi?msk air pndai x?hik3 =p

hawiz said...

haaha...aku pon xmkn durian..kih3..

Clara said...

clara pown pernah kne gelar org yg takde perasaan sbb klu ada org ejek clara tak marah pown.. biasa2 je..

Durian sdap pe.. hahaha.. sstgh org dia tak suka durian.. tp keluarga clara sume suka..

Clara pwon sng touching klu tgk cte yg sdih.. pernah skli clara tgk iklan yg pasal merdeka kowt.. yg abg dia kena bg kat org lain tu, mngis clara. akq pelik je pndg clara. dia kata, iklan je pown.. ahhah..

mieza said...

aikkk.. msk maggi pun gagal..
tp xpe ar..
kamoo lepas msk ayam mask asam pedas.. hehe
ok what

Leods said...

salam dari segmen yg sama....nak tau pa yg pelik ngan sy, mai la cek tmpt sy pula haha :-p

Saddila said...

yes suka yang number 8 . thats why , dila panggil hyz , abang . heee :))

aReLaN said...

hahaha..setiap org mmg ade kepelikan sndri.tu yg unik

EmpayarUtama said...

Pelik betul

~Nana BamBam~ said...

jawapan soklan ke 10 = bia betol..punya senang kot nak masak meggi...

Pink Diary said...

diva sangat, kak nita sarawak baca mesti nangis, hehehe

zahidahwahid said...

pelik betul...hehehe


New Entry: 01- A recent picture of you and 15 interesting facts about yourself

Jom buat Cabaran 30 hari

afzalsukasuki said...

ko memang pelik macam owner blog apekepelik :P haha

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

pelik pelik pelik . hhehe :)

Run Away said...

sy paling pandai masak megi....ngggeeeeee...;d

ceriteraliyana said...

yup2!!! memang sangat pelik!

Alieza Dayasari said...

Tak pandai masak menggi..
kalau masak mengembang ke mee nyer tu...
manggi cup boleh kot.. hehehehe
nice blog....