Pages

Followers

Friday, 9 December 2011

kita semua perlukan cinta

dalam hati kita tersimpan rasa
rasa yang sempurna buat semua
seindah disyurga harum dan mewangi
selamanya

marilah kita sebarkan kasih suci abadi
buat semua insan didunia
kita perlukan cinta membelai jiwa
agar bahagia dan bersemi kedamaian sejati
kita semua perlukan cinta

mengapa manusia sering sengketa
saling bermusuhan sesama sendiri
sedangkan keamanan lebih menenangkan
meriangkan

marilah kita sebarkan kasih suci abadi
buat semua insan didunia
kita perlukan cinta membelai jiwa
agar bahagia dan bersemi kedamaian sejati
kita semua perlukan cinta

hanya cinta yang mampu menyatukan manusia
dalam ikatan jiwa kasih sayang terindah sentosa

ada yang datang dengan tiba-tiba
terpancul entahkan dari mana
dengan bentuk dan saiz yang tak diduga
jauh dari didamba

ada yang selama ini ada
di depan mata dibawah sedar
hingga ku terpana saat ku terlihat dirimu

kita perlukan cinta membelai jiwa
agar bahagia dan bersemi kedamaian sejati
kita semua perlukan cinta

lagu : perlukan cinta 
komposer : audi mok
penulis lirik : ad samad
artis : dayang nurfaizah feat. tompi

assalamulaikum.. hai hoi hoi... haaa atas ni adalah lirik lagu perlukan cinta. sangat-sangat tertarik dengan penulisan ad samad untuk lagu ini. bagaimana definisi cinta diperluaskan dan diperlukan oleh setiap manusia. paling bermakna pada rangkap ke 3 "mengapa manusia sering sengketa, saling bermusuhan sesama sendiri, sedangkan keamanan lebih menenangkan, meriangkan" meluahkan maksud tanpa cinta, tak akan ada kedamaian buat manusia. berperang, bermusuhan dan saling membenci. so, lirik menyebut, dengan cinta manusia akan mempunyai kehidupan yang lebih baik. kan?

rangkap ke 6 dan ke 7 : "ada yang datang dengan tiba-tiba, terpancul entahkan dari mana, dengan bentuk dan saiz yang tak diduga, jauh dari didamba" . "ada yang selama ini ada, di depan mata dibawah sedar, hingga ku terpana saat ku terlihat dirimu". ini buat mereka2 yang selalu menetapkan susuk figura insan yang mereka suka, yang mereka inginkan. tetapi kuasa cinta, apa2 pun boleh jadi. jauh dari apa yang kita inginkan. penah kena ke? hehehehe


hyz bisik pada kamo : kita semua perlukan cinta.



30 comments:

Anum said...

ermmmmmmm
setuju

khairul said...

setuju sangat2

FarhanahAdzlan said...

yup stuju tapi cinta tu biar kearah yang betull jngan melepaskan cinta dengan cara yg salah=)

c'axoera said...

cinta pada Illahi :)


jom gi bertapa dulu before berchentaaaaa
http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/interconnected-friday.html

NAZRUL AZAT said...

dh maleh nk pikir psl cinta, menyomak otak den yo huhuuu

Fabulous Me said...

Syiok bercinta.. Lagi2 bawak ke nikah. Walaupon x se solehah yg lain, tapi try harder utk menjadikan cinta suami no2 selepas cinta Ilahi.

Saddila said...

wehee setuju :)

#CINTA YANG SEJATI TAK MEMERLUKAN SESEORANG YANG SEMPURNA *tetiba

yeas el said...

cinta tak mengenal siapa .
datang dan pergi sesuka hati .
Heee ;)

ituu la cinta manusia .

Ungu Violet said...

hanya mahukan cinta yang halal..:)

cinta abadi cinta kpd Ilahi..:)

Joe_Hans said...

kadang2 cinta boleh buat kita merana... wuuuu...

yusuflaili(Goku) said...

salam;
Ya..sememangnya kita semua perlukan cinta.

m!3yr4h_LolLy said...

memang kita semua perlukan cinta

cinta datang tanpa kita duga. ;)

m!3yr4h_LolLy said...

memang kita semua perlukan cinta

cinta datang tanpa kita duga. ;)

Puan Kutu said...

yup setuju..so cikgu bila nak tunjuk cikgu punya cinta?kehkeh..

cinta itu luas,bkn sekadar cinta pada yg berlainan jantina..:)

konde said...

semua korang butuh cinta :)

Info Event For Blogger: Percuma Samsung Galaxy Ace & RM1000, it's very easy to get, let's come and get it --> http://www.streetdirectory.com.my/streetdirectorymalaysia/

sha my heart said...

fitrah manusia =)

chemay said...

lirk lagu ni best jugak la
:)

anamizu said...

ohhhhh cinta dtglah padaku..wohhh~





luv,
cik ana =P

hawiz said...

yeahh...cintaa~

sharul izam said...

hyz anda seorang yang menghayati lagu tanpa membuta tuli...:)..bagus..

Mawar berduri said...

cinta..?
> rumit
>> gila
>>> bahagia
>>>> ttp inginkannya ^_^"

Juliet_iRa~" said...

suka lirik tu..:)

nt nk download la..heee

CekbOlat-bOlat said...

wahh.. abg kite jiwang lahh ^^
hehe.. tringin nk brcinta.. tapi mude lagi.. cinta Allah dulu lah =]

Ezzattie said...

cinta kepadaNya :)

AwieKashi said...

HAHAHAHA!
lileks dulu...
aku tahu,,nak jugak bercintan-cintun..
tapi bia lah dulu...
huhu....memang hot sangat!

#poyokan aku?? ngee

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

sangat setuju . heheh :)

EmpayarUtama said...

Betul.
Kengkawan pun...

aQimie Ceplos said...

nice bro :)
p tu lagu eah?
seriusly. aku xpenah dgr, try cari la nanti .

TiraPengemis said...

cinta....no komen....

Honey Kumicky said...

Setuju sgt....