Pages

Followers

Tuesday, 10 January 2012

bila blackout.....

assalamualaikum.. hai hoi hoi... semalam, flat blok a dan b ( aku dok blok b ) blackout dalam pukul 9 lebih. semua rumah blackout tapi lampu koridor terang benderang. so, semua orang keluar rumah lepak kat koridor. time ni lah baru aku nampak muka2 jiran2. hahaha. sebelum ni,  yang aku tau jiran sebelah kiri aku melayu, jiran sebelah kanan cina, dan depan umah india. tapi aku tak penah nampak muka diaorang pun. yang aku penah nampak pun yang cina ni. tu pun hari2 nak kuar umah kena lalu umah dia. ada lah senyum2, tegur2 sikit2 je.


bila blackout ni, wahhh meriah pulak aku tengok. anak beranak kuar umah.~ ramai rupanya jiran2 aku ni. aku tengok time ni lah jiran2 bertegur sapa borak2. cuba kalau tak blackout? semua pintu tertutup rapat masing2. macam ada emas je dalam rumah tu. termasuklah aku. hahahaha. bila macam ni, aku terfikir suasana kat kampung. jiran2 semua kita kenal. nun dok selang 40 rumah pun kita kenal. pintu rumah? terbuka sentiasa, tak de risau pun. kat kl ni ko nak buka? memang nak cari pasal, sedar2 bersih je rumah tu. sebabnya? jiran2 tak pernah ambil tahu kan? tapi kat kampung pulak, jiran2 terlebih ambil tahu pulak kan? hahahahahha
elok kot selalu blackout ni. baru ada semangat kejiranan macam kampung2 kan?
untung sape berjiran dengan budak ni kan?



hyz bisik pada kamo : bila lah nuffnang nak bagi be ni? hah!!!!

24 comments:

princess gilaxlove said...

hahaha... ble da beso.da pndai lpak luar uma.. mse kecik2 dlu, msing2 sebok nk dok dkt lilin... ^_^

Anum said...

betul2

Cik tikah said...

ada hikamh disebalik blackout. haha

fatin amalina husna said...

kah3..untung lerr spa yg bjiran dgn hyz..

♥AienNajwa♥ said...

alamak blackout !

ir yien 9897 said...

yien pun suka kalau umah blackout..
boleh lepak malam kat luar ramai2 :)

Nisa Greennnpanda said...

hehe..ade hikmah gak eh blackout tue.. >_<

m!3yr4h_LolLy said...

betul to. kalau duk kampung terlebih amek tau. semua ahli keluarga dorang boleh kenal. perghh. hahaha

~~zAnAfAhMi~~ said...

betul jugak eh....kat sini kwsn taman, asal blackout je, ramai lepak kat luar tp tak mcm kt kampung ler. kita org pulak kalau blackout, start kereta pergi jalan2 mkn angin.....hehe...

minniey said...

bese la 2..sme la nan kat cni..xknl pun spe nm jiran..hehe

Radin87 said...

betul2x.. harap2 banyak kali la blackout pasni. hehe

AwieKashi said...

better kau rosakkan main eletrik lepas nie..selalu la dapat jumpa jiran.. hahahaha...style kot..

mimie_za said...

eleh.untung ke??dapat makanan free tak kalu jiran sebelah budak tu..heheh

CekbOlat-bOlat said...

wahhh.. 1malysia.. pewwitt =)

Mohd Iqram said...

slalunye mmg camtu laaa.. kat putrajaya g laa, sbelah, kiri kanan melayu tp langsong ta bertegor... =]

Leods said...

hrp2 mlm ni blackout lagi....haha

eddy syrol said...

kalau berjiran dgn kaw, hari2 aku mintak kaw masakkan sedap2..bley?

Cik Syue said...

baguslah bertegur sapa.. amln hidup brmsyrkt,, cewaah :p

Ungu Violet said...

nak beramah mesra ngan jiran ke..nak usya amoi...haha..:P

~Nana BamBam~ said...

kes nana lain..time blackout ke, terang ke..hampehh... sebab ?

elektrik xde hanya bukak pintu separuh sebab nak kasi lampu luar masuk dalam rumah(ya allah bahasa aku)

samalah kalau ada pon.. x betegur sapa...

Aida Omar said...

time blackout baru nampak batang hidung erk..haha. dekat Kl semua mcm tu..yela masing2 sibuk hal sendiri. Untung eh jiran dengan kamu ea? nak try berjiran la..haha

InsyaAllah BE masuk nanti.. :)

muchukz said...

thats right ,,kat kampung terlebih ambil tahu . tapi ade kebaikannya juga keburukan .. :))

Puan Kutu said...

hahaha bagus2 balckoutlah selalu ye!

Puan Kutu said...

hahaha bagus2 balckoutlah selalu ye!