Pages

Followers

Sunday, 8 January 2012

review : korn is my name

oke, sambung balik mereview blog kengkawan ~ aisshhh bila nak abes daaa ekceli aku kompius nak letak tajuk apa. sebab aku kompius lagi sekali dengan nama blog tuan tanah. sebab kat header dia ada 'blog si jejaka penang', 'korn is my name', 'popkorn' dan 'korn'. so, aku amek 'korn is my name' je ye tuan tanah. 

kalau dah nama lelaki, kita dah boleh agak penggunaan warna pada blog mereka kan? tak hitam, putih. pastu penggunaan warna yang sangat minima. begitu juga incik korn ini yang memilih hitam, kelabu dan merah sebagai tema blog. kita bermula kat header. header dah kreatif, cuma mungkin perlu sedikit sentuhan untuk menampakkan ianya lebih 'wow'. background dah hitam, tak kan header juga hitam kan? so, mungkin boleh main warna disitu oke? pemilihan tulisan juga memainkan peranan tersendiri pada header tersebut.


seterusnya bahagian side bar. pada saya agak tidak kemas. untuk pengetahuan incik korn, iklan nuffnang sebaik-baiknya diletakkan di bahagian atas side bar, dan bukannya di bawah. dan music playlist yang tak berfungsi tu, elok buangkan sahaja untuk bagi blog kamo lebih ringan.sebab, music tidak membantu apa pun, dan mungkin mengganggu pengunjung yang tak gemarkan ~ rujuk kat sini dan yang lain2 tu susun mengikut kepentingan oke? ~ boleh rujuk pada review2 lepas. widget2 yang tak perlu buanggg sahaja... ~ main sedap je suruh orang buang kan? haha tapi cayalah, kalau sesuatu yang tak membantu blog kamo2, malah menjadikan blog kamo berat? itu kelebihan atau kelemahan? kesian mereka2 yang guna berukband oke. huhuhu


untuk entry2, blog ini mempunyai entry2 yang menarik untuk dibaca. paling aku tertarik ialah entry ini . so, kamo2 apa lagi? jom follow blog korn is my name ini dan kita blogwalking ke sana jom........



14 comments:

~Nana BamBam~ said...

ingat corn la tadik... boleh beli kat kdai..ahaha

Ezzattie said...

selalu terjah blog dia. blogger sejati ni. haha.

hawiz said...

corn...korn..mana satu..matila tuan rumah tau sat g..ahaha

Puan Kutu said...

hehe header dia pun kena komen.kesian2..

wah betul ke nak tips tu?nti sy buat entry.haha..

DRceria said...

hari tu DRC pegi blog dia jugak,, boleh tahan lah..hahaha

DRceria said...

hari tu DRC pegi blog dia jugak,, boleh tahan lah..hahaha

khairul said...

rasa2 mcm dh foloo

mimie_za said...

fuyoo..blog korn kena review...hee

Juliet_iRa~" said...

hee..rajin btol..;p

pss : berminat ke dgn simpek tu?kalo nk, email k..btw..sy xjual..hee..tolong kwn tu je..bukan bisnes sy..xdpt 1 komisyen pon..

Zaki Muhammad said...

bila nak review blog saya?
hehehe perlu join apa2 ke utk buat review blog ni. sekadar pertanyaa. terima kasih

dear yayah said...

rajinnye wat review.. ehehe

PopkoRn said...

Ahaa...
thankz mr hyz bcoz mereciew belog aku yerk...
and pndgn yg di berikan, nnti aku akn try upgrade dr smsa ke semasa....
Aku cepat bosan dgn header ni... ye lah setiap kali buka asyik tgk yg same jer. sbb 2 header aku asuk berubah2...
then yg pesal iklan nuggnang 2, aku xtaw amende pon pesal nuggnang nie... thats why aku wat dek jer dgn nuffnang.. tp thanks gak, nnti aku ubah die naik ke atas...
thanks atas pndgn kamu...
adios...

sabry oppa said...

nice.. boleh gantikan chef wan .. pengkritik laser

Saddila said...

ingat nama dia , jadi lapar la . kenapa ? kehkehkeh