Pages

Followers

Friday, 20 January 2012

siapa paham kita?

setuju tak kalau aku cakap yang paham diri kita, hanya kita sendiri? 
orang lain tak akan paham apa yang kita nak, apa yang kita buat. 
mungkin apa yang kita buat pada pandangan orang lain sangat2 hina, 
tapi hanya kita je tahu apa yang kita buat kan? 


pernah tak kamo2 buat sesuatu yang pada kamo perbuatan itu untuk kebaikan orang lain, 
tapi pandangan orang lain sangat menyusahkan mereka? 
atau sangat hina pada pandangan mereka? 
pernah? 


orang lain tak akan paham kan? 
apa yang kita fikirkan?
apa yang kita kita rasa? 
so, kalau orang lain cakap dia boleh tahu isi hati kamo2 tu janganlah percaya. 
walaupun kamo suami isteri dah bersama lebih 100 tahun pun, 
kamo tak akan tahu 100% apa pasangan kamo fikirkan kan?
kadang kala kita ni terperangkap dengan situasi yang keliru.
mana yang perlu kita dahulukan dan mana yang perlu kita utamakan. 
dan kadang kala keikhlasan kita dibutakan dengan kepentingan duniawi dan masa yang terus berjalan...
masa yang menentukan segala2nya kan?


apapun yang jadi, kita tetap dengan diri kita kan?
kita tau apa yang kita buat kan?
bukankah yang penting itu niat?
lainlah kalau hati itu telah mula pudar dan hilang....


hyz bisik pada kamo : RM vs kesetiaan

21 comments:

DRceria said...

DRC pnah alaminya... memang perit... tapi lama2... "lantak p laah.."hahahaa

eddy syrol said...

hanya Allah dan diri kita yang faham kita... tp kdg2 kita pun tak faham diri kita =.='

diana said...

kadang2 diri sendiri pun akak tak paham..tapi rasa geramn dengan orang yang minta difahami..heheh

Popkorn said...

err...
kadang2 aku pon xpaham ngan diri aku...
siyess...

Cikpuan rara said...

betul tu.xde sape paham hati n perasaan kita kn.

fatin amalina husna said...

bnyak yang nak kta pham diorg..walhal dri sdri nie pon x ckup pham lg..haha..

e4ezzati said...

diri sendiri saja yang faham diri sendiri

shida'R said...

sbnarnye yg paham betul hnya dri kite shja bukan org len..sbb itu dri kite sndri..

❖ Cik Ana ❖ said...

ha'ah betol tu , hanya diri kita and Allah je yang tau ape yang tersurat n tersirat :) huhuhu

Ungu Violet said...

banyaknye tanda soal dlm entry nih...ngee

yep...hanya masa yg akan menentukn segala2nya..jalani aje hidup ini seadanya...

kita hanya mampu merancang...yang pasti hanya DIA Lebih Maha Mengetahui..:)

'Aisya Salim said...
This comment has been removed by the author.
'Aisya Salim said...

Kita kkdang xpaham diri kita jgk, huhuh :D

Saddila said...

kan ?? takde siapa pun yang boleh paham kita sepenuhnya . kalau paham kita sikit2 tu , biasa . kan kan kan ? hmm:)

Joe_Hans said...

Mak Aku faham aku... hahaha.. ;')

Pink Tulip said...

kadang2 diri sendiri pon kite tak paham apatah lagi nak suroh orang lain memahami kite...hehe

Adylia Qarissa said...

dkna memang tak paham hyz..memang tak pernah paham dan tak nak paham...ngeee~~~

heheheee..jangan marah ;p

Puan Kutu said...

kadang2 sy sendiri pun tak faham dengan diri sendiri.tp sy hanya percaya kepada diri sy sendiri saja..byk rahsia sy nie tau.haha..

suka entry cikgu yg nie..bykkan lg ekk..klu RM mengatasi niat,itu maknanya hati dah pudar dan hilang dah pun..cari jer lain!haha..

Paris Lipton said...

yg paham kita kan kan....Tuhan yg satu :)

sabry oppa said...

Allah sentiase memahami kite..
sesungguhnye die maha memahami...
x kire kite di mane buat ape,segala2 nye die maha ketahui..

~Nana BamBam~ said...

manusia memang tidak akan faham kita..


hanya satu je yang memahami kita

iaitu Allah SWT.

Juliet_iRa~" said...

bkn sng org nk fhm kita kan..sbb kita pon bkn sng nak fhm org..heee