Pages

Followers

Wednesday, 4 January 2012

sudah-sudahlah cerita pasal amalina tu...

assalamualaikum.. hai hoi hoi... dari 1 januari sampai hari ni, aku still tak dapat nak share link blog aku kat facebook. kat group2 facebook pun tak dapat aku nak share. benggang betol. sudahnya aku punya traffik menjunam. muahahahha. rakan2 facebook adalah antara penyumbang traffik pada blog aku. so, bila jadi macam ni, macam mana rakan2 facebook nak tahu update terbaru kan? siot lah!!!


semalam aku tengok banyak betol blogger yang buat kisah amalina si budak pintar tu. pada aku, sudah2lah memalukan orang. sian aku pada keluarga amalina. kalau benar berita itu, tak payahlah panjang2 kan cerita dia. kesannya, keluarga dia yang tanggung malu. bermula ramai yang tak tahu, jadi panas cerita tu bila semua orang nak jaja cerita macam tu. aku tahu, cerita2 mcm tu yang akan naikkan traffik. tapi, kamo2 sanggup ke tanggung dosa? siap aku tengok ada yang caci maki amalina tu lah, komen yang tak elok lah. macam2 lah. aku tabik springg pada mereka yang buat entry pasal amalina yang lebih kepada mendoakan perubahan gadis tersebut. dan tidak siarkan gambar2 tersebut. itu lebih baik kan? aku tak lah baik sangat. tapi aku sedar tak semua orang tu sempurna.semua orang boleh berubah. cuba fikir kalau perkara tu terjadi pada kamo? kan?


hyz bisik pada kamo : jaga aib orang

28 comments:

husnazahidi said...

mcm x pcaya pon ada jgak..
fake story + fake pic kowt..haha..
think positive! ^^

Anum said...

setiap manusia pasti ada perubahan

misz_eyza said...

kalau betul dia buat silap, kita kena nasihatkan dia balik bukan dengan mencaci maki dia kan.

Phat said...

kalo betul kita sama2 doakan beliau berubah..

aku pun byk tgk blog buat cite pasal dia..

mesti nak trafik je tu kompom

LaLa said...

Lala x tertarik pon ngan cite dia, ada gak dgr tp malas nak ambik taw...

is_isaac said...

confuse betul ke dia tuh..hmm,kalau betul..harap2 berubah lah..hmmm

Cik tikah said...

btol, kena jaga aib org. x payah nk diheboh2kan

Puan Kutu said...

wah apa jadi dengan amalina?memulabaca tajuk igtkan penyanyi dangdut tu.keke..

sy ketinggalan sbb semalam sempat update je pastu offline sbb wan n maktok Aiman datang rumah..hoho

Cik Ana said...

Ntah laa stop stop lah cakap sal dia , kite gak dapat dosa duk ngate dia , baik doa kearah kebaikan lagi bagus :)

shark said...

naseb bek aku x update pasai dia..
sbb bagi aku itu suma lumrah manusia..
kita pung silap2 jadi cam dia nnti bila dpt g oversea..

Cikpuan rara said...

kite mengata org.fil=kirlah berapa ramai lagik yg mengata kite.

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

kalo betoi sekali pom cerita tu . sama sama lah kita doakan untuk dia supaya berubah kan

CekbOlat-bOlat said...

amalina ? boring =="

MamaEma said...

tidak terfikir untuk menjatuhkan dia...cuma berharap dia akan berubah seperti dulu

Ungu Violet said...

takmo cari salah org...boleh menimbulkn fitnah..tak pasal2 berblogging dapat dosa aje..

pastuh dosa brtambah2 pulak bila ada tukang komen yg buat nasik tambah...huhu

Adylia Qarissa said...

dah masuk 3 minggu dkna tak boleh ping story kat fb...memang problem kot..


betul tu..tak payah la mengaibkan orang, nanti terkena kat diri sendiri baru nak fikir..

kalau betul itu amalina, kita doakan dia kembali kejalan yang benar...musah mudahan dengan izin-Nya

Honey Kumicky said...

lau btl pon 2..kita x patut tulis macam2 sal dia..nie la mslh org kita..
bila baik, disanjung tinggi,,

bila rasa x elok ckit asyik2 nak maki..ubah2 la perangai..mcm na la melayu nak maju lau mcm nie..

Lelaki Ini said...

tak eksah pun ngn am alina..
lantaklah dia

m!3yr4h_LolLy said...

betol to. to dia punya dosa.

sama la, xboleh nk post link dekat fb tp juz copy link dekat status. huhu

Qaseh Yana said...

betol2.. JAGA AIB ORANG :)
mcm tajuk entri sy yg lepas dah..hehe

ir yien 9897 said...

kita tak perlu mengata..
hanya berdoa pada kebaikan..
saudara sesama islam :)

si kiut lavender said...

bru dpat tahu sal tuh kat Fb semlam..
tergamam tapi biarkan..
tak taw nak kata apa takut bermain dgn saham dosa

Rihan said...

bese laa.. sbb si amalina 2 jd femes coz dpt result yg bes.. kalo die org bese2,x t'knl rse nye org xkn amk port sgt.. adat laa gk d klngn org kte,lbh ske tgk pd yg negatif ps 2 ckp mcm2.. pe yg kte ckp kt org,1 ari nt 2 laa yg akn t'jd kt kte.. kalo bkn kt kte pn,pd mrk yg de kaitan nye ngn kte.. b'ati2 ble b'bcre.. :-)

Koding said...

Begitulah sepatutnya...
Manusia tentu tidak dpt lari drpd kesilapan...
Moga Allah berikan petunjuk kepadanya..

asyraf ahmad said...

agaknye berape la dosa org yg first buat entry pasal amalina tuh.
tak pk ke?!
hehehe...slain harap amalina berubah, blogger2 yg suke jaja citer org cepat berubah.
tgk la esok lusa, blogger2 tu mesti citer pasal org lain plak...
adehhh....

acap

shida'R said...

huhuu..ape nk buat..public figure huhu..

Saddila said...

senyap lagi elok . kan ?

~Nana BamBam~ said...

buat apa nak mengaib kan orang yedaak ?