Pages

Followers

Sunday, 15 January 2012

tutorial nuffnang

assalamualaikum... hai hoi hoi... seperti dijanjikan semalam, atas permintaan hari ni aku buat tutorial cara nak register iklan nuffnang dan letak kat blog. aku ni bukan pandai nak wat tutorian, so aku buat seringkas yang boleh. harap kamo2 paham.
1. mula2 kamo2 klik kat mana2 blog yang ada iklan nuffnang ni. klik kat ads by nuffnang tu ~ seperti anak panah kat gambar

2. pastu akan macam ni. so, kamo2 klik kat sign up untuk register.

3. masa klik sign up tu, dia akan kuar macam atas ni. sign up as blogger or advertiser. so, klik kat blogger.

4. pastu akan kuar macam ni. so, isi la borang tu k. lepas sign up ni aku tak ingat kuar apa. so, jalan mudah, kamo2 sign in balik lepas sign up tu.

5. lepas sign in, akan kuar macam ni. so, klik kat start tu ~ tengok anak panah tu

6. pastu akan kuar macam ni, so kamo2 ikut je lah arahan yang diberi oke? ~aku guna bm senang nak paham. aku tak reti sangat omputih ni. muahahaha

7. dah siap semua, nak tepek iklan kat blog, kamo p kat sini pulak ~ tengok anak panah

8. so, kat sini dia ada bagi code untuk kamo tepek iklan kat blog kamo2. ada 3 kesemuanya. untuk letak tempat iklan yang betul seperti anak panah. ~ yang ni ramai ikut suka.

so, ni lah tutorial yang boleh aku share. aku pun ingat2 lupa. tapi kamo2 boleh explore la mana2 yang patut. tak susah pun. so jom buat duit dengan nuffnang jom.

14 comments:

Edy Fee said...

aku tgah menunggu check aku..huhu tak dpt2 lg...ade tutorial tuk tu? hahaha

hawiz said...

wahhh...pandainyer!

CekbOlat-bOlat said...

bolat taknak buat =="
berat blog >>__<<

fatin amalina husna said...

dah tempek dah kat blog..^^
susah benorr nak tggu nilai nya naik..

c'axoera said...

heheh jalan dulu...lom nak tampal lagi :D

Umar Kadir said...

bagus tutorial ni

yusuflaili(Goku) said...

salam;
menyelam sambil minum air....

Puan Kutu said...

ah ada tuto lg..bagus nie utk fresh blogger..:)

sabry oppa said...

tq for sharing..
lepas ni boleh lah tanye macam2..
biar hyz muntah hijau..
huhuhuhu~~~

Cik Ungu Kamila said...

tutorial berguna utk newbie :)

~Nana BamBam~ said...

good for newbie .. :)

Cik Nurul said...

rajennye buat tuto.. bagos2.. ^^

~xpenah cash out lg.. T.T

Anonymous said...

dah bukak dah nuffnang
tapi nape website dia x sama mcm yg awak tunjuk
so icon start,add ads page semua tak da

hyz said...

ni tutorial nuffnang sebelum diupgrade laman webnya.....