Pages

Followers

Thursday, 9 February 2012

kemas-kemas la sikit

assalamualaikum... hai hoi hoi... ni lagi berkurun dok bertapa dalam draft. sejak hujung tahun lepas. dah alang2 aku post je lah... susah payah aku snap2 kan? ni time aku bosan2 duduk rumah. bukak peti sejuk, sakit mata dengan pemandangannya. bersepah2. so, tak ada kije, aku kemas2 peti sejuk ni...
oke, ni sebelum di kemas.  penuh satu peti. korang tengok kat bahagian peti beku atas nu. penuh disumbat dengan ikan, ayam, daging ngan sotong. bahagian bawah sekali tu, aku sumbat dengan ikan bilis, udang kering, cili, asam keping dan macam2. bahagian tengah tu lagilah macam2 yang ada.

memula kena keluarkan semua benda dalam peti tu. aku cuci semua dalam peti tu bagi bersih dulu. 

ni ubat aku + ubat osmet. tapi aku rasa ubat aku lagi banyak dari ubat dia. penuh 1 bekas. botol2 ni vitamin, ada lagi 2 botol tah mana aku campak. alhamdulillah dah lama aku tak sakit. hehe

ni hasil bila aku siap kemas. ni bahagian bawah. aku susun elok2. nice je kan? sedap sikit mata memandang.

ni bahagian tengah. aku letak ikut bekas, ikut barang. so, oke lah kan?

kemas la sikit kan?

amacam? rajin kan anak teruna ni?

tapi............. kejap je kemasnyer. sebab aku ni bila dah dok dapur campak sana campak sini. tak sampai 2 hari dah bersepah macam mula2 sebelum kemas. tambah pulak kalau incik osmet yang masak. lagi lah... sume terabur..... yang dalam peti ni, elok je dia tinggal sebelah singki. baguskan dia?

18 comments:

Popkorn said...

untung laa umah bujang ade peti ais... umah ak peti ais pon x dak... sedih x? tlg ar sedih.. haha

eddy syrol said...

hebatlah penuh peti ais

diana said...

rajin ke dapur ye??kawan lagi sorang tu rajin ke dapur jugak??

Radin87 said...

waa.. lepas kemas tu mcm peti sejuk kedai pun ada gak..comel. hehe

DRceria said...

amboi2~~~ macam kene terjah je....

yusuflaili(Goku) said...

salam;
biasalah tu orang bujang tak kemas mana pun rumahnya..

Rapunzel Cikilolo said...

kemaskan peti ais rumah aku pulak. dahsyat-dahsyat! huhu!

Natasya Naslin said...

haha =p bgos2..

kan kemas peti ais tu..xdela srabut tgok.. =)ruang tamu da kmas lom? gi kmas.. hehe

Umar said...

peti ais mmg jd tempat sumbat semua barang. ;p

Teratak Zurai said...

kalau dah kawin mesti rajin tlg bini..pergh...

fatin amalina husna said...

haha..biasalar tuu..lpas 2 hari msti jd blik..sbbnya kdg msak nak cpat..main smbat je..haha..

Cik tikah said...

wah, bersih bersih :) good job, hyz!

mieza said...

sdap skit mate memandang ble da kms..
hehehe
kalo da kms tu, bru la perasan ade ruang kosong lagi..
kalo x, nmpak pnoh je sme ruang dlm peti tu..

cik nur said...

nak buat mcm mana kadang2 osmet nie mcm2 perangai tapi sedap jaa mata memandang bila dah kemas :)

si kiut lavender said...

bertuahla peti ais rumah teruna penuh...

n great...smalah ngan kita bila kemas dua hari kemudian bersepah blek...:D

EmpayarUtama said...

Hehe, berapa lama agaknya masa diambil untuk bersepah semula (saja tanya hahahahah larikkkk)

hawiz said...

sepahnyer..mcmtuandier..erkk...lalalaa...kemas3

Puan Kutu said...

wah rajin gila.meh tolong kemas peti ais rumah aiman plak..

peti ais rumah aiman sentiasa kemas sbb ibu aiman nie mmg rajin,tak suka semak2.muahaha...