Pages

Followers

Thursday, 16 February 2012

kenangan cinta aku ~ episod 1

assalamualaikum... hai hoi hoi.. hari ni aku nak cerita zaman aku bercinta dulu2. cinta monyet lah katakan.  


darjah 6
oke, ni kira 1st loverlah kononnyer. cinta budak2 tak baligh lagi. time tu aku darjah 6, budak pompuan tu darjah 5. kalo tak silap aku nama dia nazalia, pakai cermin mata budaknya. dia budak pandai. sekarang mesti dah beso dan berjaya. dulu time rehat mesti jumpa dekat tangga. kelas aku tingkat satu, kelas dia bawah kelas aku kat tingkat bawah je. cinta kitaorang dipisahkan oleh anak tangga. hohoho. selalu main balas2 surat time ni. pastu dia ada bagi gambo kat aku. time kecik kompom la aku takut kantoi ngan mak bapak aku kan? mampos kalo diaorang jumpa surat2 aku ngan gambo awek aku tu. nak tau aku sorok surat2 tu ngan gambo tu kat mana? kat baju sejuk bapak aku. erkkk!!! bijak tak aku? sebab time tu aku ingat pepatah ni "tempat yang paling berbahaya itulah tempat yang paling selamat".. sampai sekarang aku tak caya dah pepatah tu.

tingkatan 1
aku naik tingkatan 1, aku still ngan awek aku tu. sampai aku rasa aku dah boring ( yelah sekolah dah lain2, aku tingkatan 1, dia darjah 6. pastu tak penah jumpa dah ) so, aku anto surat. aku cakap "kita putus sekejap, tanak kacau awak nak amik upsr... kang dah lepas upsr kita sambung la balik k" harammmmmmm sampai sekarang aku tak sambung2.. hahaha sebab time tu aku dah minat ngan budak cina kelas aku. selalu kami dok berdua dalam kelas. kalo tak silap aku nama dia chong choi foong. geram aku tengok dia ni. comel. walaupun dia tua setahun dari aku, ~ sebab dia masuk kelas peralihan tapi cinta kami tak bertahan lama. time tingkatan 2, kami lain2 kelas. pastu aku dapat tau dia dah berhenti sekolah, sebab dia dah kahwin. what the tettttt!!!! sedey woooo aku time tu. aku sempat la tengok gambo2 dia kawen, member dia tunjuk kat aku. pastu aku tanya lah nape cepat sangat dia kawin? nak tahu ape kawan dia cakap? "dia sudah ada baby dalam perut maaaa, kena kawin lahhhh" oke bye!!!


hyz bisik pada kamo : kang sambung lah ek? aku nak masak dulu.... 

36 comments:

mieza said...

waaaa... drjah 6 pn da ade ek..
hehe

Adam Haiqal said...

bole tahan miang jgk kau nih hyz~

Anum said...

wow bleh tahan

syira syah said...

darjah enam kite main kejar2 lagi. hakhak!

Nath said...

baru budak-budak sudah pandai main dating =.=

grawwrbabe. said...

Muahahahahaha... @ ayoyoyo !

NAL said...

wah, gatal..hahaha..drajah 6 pun ada..tabik spring bro!!

sabry oppa said...

hahahahaha... cinte x kesampaian... rilex2 jer.. bunga bukan sekuntum ..
masih ade waktu untuk carik yg lain .. hahahahaha.. kesian2x.. tp tu lah .. kecik2 lagi dah gatal erk.. ish2. hehehehe~~~

c'axoera ヅ said...

gatey kan...kekecik dah main chentaaa! hehehe

Nmg Norizan said...

huhuhu... cinta dipish oleh ank tangga...hahaha.lwk laa sntence tuh..

.........cP~ said...

Hahaha. Sebab tu bila dengar budak-budak bercinta sekarang rasa cam nak gelakkan je. Diorang tak sedar yang semua tu lawak kot.

Rapunzel Cikilolo said...

baby dalam perut. haha, pelik tu :)

ZWAN SABRI said...

hyz, tula lambat bertindak.. klaw hang yg buboh baby tu kat dlm perut dia, kompem dia kawen dengan hang.. HAHA

Belalang hijau Perisik said...

boleh tujukan lagu stacy kasanova pada kamu nih... huhuhu

Fezul Fadhley said...

whoa.. kecik2 da gatal..

nur_za said...

haha..adoi..
=)
cinta budak2 memamg best kan..sebab tak tahu apa2 sangat lagi..
time nur darjah 6 tu..men2 surat tu ada la..
tapi bercinta tu tak la..jeling2 je..hehe

ratu zuleyqha said...

wah !! darjah 6 dh pndai cintan cinton, expert sggoh.. time ney sy main tenteng lg neyh.. haha~

Edy Fee said...

lawak la citer ko...
hahha aku pon start darjah 5 dh start gatal nak bercinta...family aku semua kenal awek aku tu.hahaha kes kantoi surat

katasifat said...
This comment has been removed by the author.
katasifat said...

chong choi fong????

aku masih ingat muka dia!hahahaha....mesti dating kat blok G kan?ekekeke


tp apesal yu xpenah kantoi dating?

CIK IMAKASIHDANI said...

wah, darjah 6 dah ade awek,, huhu..

eikieyn said...

brutal btol. darjah 6 da ade awek. kin mase form 2 budak laki try nak usha, ayah da pegang rotan. hahahaha.

hawiz said...

hehee....giler lah pokcik hyzd..hehe

Ayie Abas said...

sambung laa hyz...tak sabo nk tau episod percintaan yg seterusnya...:D

Ungu Violet said...

kehkehkeh...byk awek2 rupa2nyer..:P

Popkorn said...

ulat bulu naik daun.. taste kemain lg yerk ko... nak yg chinese yer... Tp ayat cinta dipisah anak tangga 2, x ley blah bunyik nyer..

faridah nazurah said...

haha player sungguh! apedaaaa

White Dove said...

Cinta zmn sekolah seronok juga tp boleh juga bikin merana ek..:)

Koding said...

Koding Berkata:
Cinta monyet...

khairul said...

cinta remaja paling best

CekbOlat-bOlat said...

amoi takde mse depan.. haha.. cina pon kne khwin eh klau ade ank luar nikah? harharhar

si kiut lavender said...

heh...kecik2 dah miang eah...heheh


amboih amoii tuh awal btul ada baby lam prut kan...0_o

Puan Kutu said...

tu dia dajah 6 tk baligh lagi dh ada awek?hebat ko cikgu..ibu aiman nie dh umo 20 br pandai bercinta.kahkah..

Mohd Norafzal said...

darjah 1 aku dh dapat surat cinta..tp surat tu aku bg kat abah aku baca

miranadia said...

wa....drjh enam dah main cinta....haha

NuR SYaZWaNi MoHaMaD NooR said...

haha..saje je blogwalking ni..lawak pon ade bace