Pages

Followers

Wednesday, 22 February 2012

kenangan cinta aku ~ episod 2

assalamualaikum... hai hoi hoi... ni adalah sambungan untuk entri lepas "kenangan cinta aku ~ episod 1. last entry aku cerita time darjah 6 dan tingkatan 1 kan? so, kali ni aku sambung untuk tingkatan 2 dan 3. 


tingkatan 2
masa tingkatan dua ni aku nakal sikit. lepas awek aku chong choi foong tu dah kawen, aku single sekejap. time ni, fashion aku ke sekolah, rambut belah tengah ~ time ni popular wooo rambut belah tengah  time ni rambut aku memang panjang. kadang2 aku sikat belakang. pastu aku bukak butang baju satu, so nampak la lurah dendam aku ngan singlet yang aku pakai ~ kira dah seksi habis la time ni. ala2 jejaka maskulin. peewiiitttttt. tak lama tu, aku dapat surat dari budak form 1. nama dia 'azie' budak kampung sebelah. cun budaknyer, putih melepak, cuma suara ada kartun sikit. keh2. dalam surat tu dia cakap " suka la tengok awak bukak butang! saya selalu nampak awak kat kantin time datang sekolah" sejak tu, mula la kapel2, tukar2 no telifon. time tu mana ada enpon lagi. so, petang2 kompom muka aku kat public phone. seposen seposen aku menabung kat public phone tu. sehari dekat 60 sen jugak habis. suwit giler aku kan? kah kah kah. tengah2 aku dok kapel ngan azie ni, jiran aku hairi ~ budak tingkatan satu bagitau ada amoi kelas dia minat kat aku. ~ aku lupa nama amoi ni aku? aku on je. orang dah minat kan? ~ blushing kejap so, dengan amoi ni, aku jarang2 jumpa. cuma kami selalu balas2 surat. kalau aku dapat surat dari dia, mesti dia pakai kertas yang wangi tu. kadang2 ada bedak kat dalam. hehe pastu tiap2 petang amoi ni akan call aku kat umah. sampai mak bapak aku bising. sebab kalau amoi ni call paling kejap 30minit. tiap2 hari pulak tu. pastu hari2 skodeng aku je kijenyer dari kelas dia ~ kelas dia tingkat 3 atas bukit. kelas aku time tu tingkat 1 bawah bukit. so, selalu nampak la dia kat tingkap hari2 lambai2 aku. lama2 aku bosan ngan amoi ni, tiap petang je aku akan cabut wayar telipon umah tu. selalu dalam jam 5petang dia call. so, dalam jam 4.30petang aku dah ready cabut awal. sampai maghrib baru aku sambung wayar tu. keh3. jahat aku kan?lama2 kita orang putus macam tu je. mungkin dia paham dah kowt aku dah malas nak layan. pastu ujung2 tahun tu, aku putus ngan azie sebab aku dapat tahu dia ada scandel ngan budak lain. so, aku ni malas nak gaduh2 nak rebut awek. so, aku ceraikan je dia.
tingkatan 3
ekceli hujung2 tingkatan 2 tu, hujung tahun la time tu dah tak ada kelas, sebok masing2 buat jamuan kelas kan? aku pun sebok dapat kapel baru. budak kelas aku jugak time tingkatan 2. budak melayu, kampung sebelah. namanya norehan kalo aku tak silap. ekceli bukan aku ngorat dia, dia yang ngorat aku. sebab dia terkantoi ngan aku. ekceli sebelum tu norehan ni ada bagi aku surat, dia cakap sepupu dia nak kawan ngan aku. budak JB. aku pun terpinga2 blur. mana budak tu kenal aku kan? aku ni, dari dulu kalo aku rasa sangsi memang aku check habis2. aku tengok tulisan surat tu ngan tulisan kat buku dia sama. sah2 lah ko kantoi kan? pastu dia ngaku, nak kapel ngan aku. aku oke je. ~ senang je aku terima orang kan? haha. norehan ni cantik la pada aku, cuma sama kurus cam aku. hehe. aku kapel ngan dia lama... sampai tingkatan 5 kalo tak silap. time tingkatan 3 tu, time dating mesti dia bawak kawan dia 3 orang. nyampah aku. selalunya aku ngan dia akan balik sekolah saing. aku tunggu dia. so, beriringanlah macam pengantin jalan tu, kuar sekolah. aku penah ada gambo berdua ngan dia ni, tapi gambo tu tah hilang kemana tah. dan norehan ni, selalu bagi aku hadiah. macam2 dia bagi sampai baju pun dia bagi. aku? tak penah bagi pape kat dia. aku bagi kasih sayang je. wakakakaka. tapi, semua hadiah2 dia, termasuk baju aku tak pernah pakai. aku simpan dalam kotak. time tingkatan 3 ni jugak, time bezday aku, kawan aku datang umah bagi aku kad bezday. besau pulak siap ada muzik. dia cakap peminat aku budak tingkatan 2. aku tak kenal pun. selalu jugak budak tu kirim salam ngan aku. aku malas lah nak layann... kad bezday budak tu pown aku sumbat dalam kotak. eh! aku lupa, budak cina tu pown ada bagi aku hadiah!!


hyz bisik pada kamo : time sekolah ni, aku banyak dapat hadiah daripada orang. semua aku simpan dalam kotak. aku takut nak pakai. kang sambung tingkatan 4 dan 5 pulak ek! haha

32 comments:

chinta qiela said...

wahh ! ramai peminat kan hyz ni .

amirahanani said...

eh..dtg sini pulak ye =)follow u dude..

grawwrbabe. said...

Waa....... xterungkap oleh kata2 da.. hehee

faizah husna said...

haha..sengal la cter2 cinta hyz..xD

CekbOlat-bOlat said...

kahkahkah.. dlm surat letak bedak.. hahahapmeh betoi la -_-"

asl byk amoi ni? nk tgok gmbr dulu! hihi

Ckin Kembaq said...

bagus betul tak guna barang2 tu...segak sangat tu...

ratu zuleyqha said...

wah !! retis gtu.. ramai sgguhla peminat..

emy zulaiha said...

wah gile ramai peminat~untunglah~haha :P

NAL said...

Dahsyat la bro hyz..nak mintak petua boleh??huhu

~~Ungu~~ said...

untonglha org ramai peminat..muke mcm buah 'jambu' kot time sekolah dulu..jambu laku..ha2..jgn marah yer..

Rapunzel Cikilolo said...

hahaha. best seyh dapat banyak hadiah. :)

Ct Mawa said...

haha..ni pergi sekolah nk belajar ke b'cinta?? :p

Fabulous Me said...

Waduhhh.. Ramei nye peminat..

Hans said...

budak femes dkt sekolah lah nih
hohooho

Radin87 said...

owh, dari sekolah dah ramai peminat rupanya.. hehe. =D

Mishter Izwän said...

bese la cinta monyet, padahal perasaan kosong jerk. tibe2 nk kapel .

::FAIZ:: said...

assalamualaikum, kenangan masa skolah mmg best dan takkan blh dilupakan. kan? lbh2 lg bab cinta monyet. ianya akan kekal dlm memori.

sharul izam said...

pergh menarik nyer love story..khusyuk den bace..haha

Puan Kutu said...

gila ahh cikgu nie..byk betul skandal..norehan la..amoi la..azie la..last2 tak kawen2 smp skang.hahaha..(gurau jer,jgn mare)

Fezul Fadhley said...

untongla :p

Ayie Abas said...

ramai bekas awek laa.. sambung lagi...

Adylia Qarissa said...

play boyyyyyy hahahaaaa..

seronok kan kalau dapat gayut kat public pon :)

Ungu Violet said...

ramai peminat lerrrr...nak berkenalan leh?...hahaha

Cik Nurul said...

wah, ramai peminat! retis2~ hihihi

~takde byk pengalaman cintan monyet mase skolah.. T_T

sha my heart said...

pergh, popular gila hyz ni..


menjemput blogger join
segment kenangan persahabatan masa sekolah rendah.


mesti korang ada kenangannya kan?
jemput join segment ini ya

Firdaus® said...

orang hot kan..peminat mesti la ramai =)

diana said...

mudah je bercouple ye??hheheh...
nanti habis cerita cinta masa sekolah teruskan dengan yang lepas sekolah pulak ye..hehhe

Fara E's said...

hot lettew masa zaman sekolah , untunglah
haha

Princess Nusy said...

hahaha...bnyk scandal jgk hyz ni..mesti hot masa skolah ni..^^

si kiut lavender said...

kahkah...d0k terimagine camnalah ek law slah seorang reader blog nih adalah ex2 yg disebutkan..HAHAHA

NAL said...

dari entri ni, terus NAL teringat pasal ni -

http://nyteamlife.blogspot.com/2012/02/persahabatan-cinta.html

Mohd Norafzal said...

ni ayat manis mcm gula2 kapas ni hahaha