Pages

Followers

Tuesday, 14 February 2012

pembunuhan kejam

assalamualaikum... hai hoi hoi... last friday aku ngan incik osmet pergi beli barang2 dapur kat jusco wangsa maju. tak beli banyak pun, cuma ayam 2 ekor, daging sikit sama lauk peberet kami bertiga kat umah, siput sedut @ siput belitong.


balik rumah tu, incik osmet tukang kemas2 barang yang dibeli tadi. osmet sorang lagi tukang hiris2 daging ~ aku tak pandai potong daging aku pulak cincang2 ayam nak wat tom yam. time aku masak2 tu, aku agak hairan la aku tak nampak siput tu dok mana. time tu wat dono je lah. sebab esoknya ( sabtu ) rancangnyer nak masak siput tu. tapi esoknyer pulak incik osmet pulak nak masak. aku pun lupa dengan siput tu. langsung aku tak ingat. incik osmet pun aku rasa dia pun tak ingat rasanya. petang tu aku, incik osmet ngan gelpren dia p astro bukit jalil sebab ada astro fest. 


balik dari astro fest tu dah malam. tetiba aku terbuka hati nak tengok dalam peti sejuk bahagian frozen tu. mengucap panjang aku sebab elok je dia letak siput dalam frozen tu. kejam!!! sebab time beli siput tu, siput2 tu sihat walafiat hidup lagi... terbayang2 aku siput tu gigil2 kesejukan siap peluk rapat2 nak bagi panas antara mereka. siput tu jadi magsa kekejaman incik osmet. kejung beku siput2 tu. terus aku cakap kat incik osmet tu. hey pembunuh!!! suka2 je letak siput dalam frozen. dia gelak2 je. ~ cam siot!! tapi kan, aku fikir gak, yang aku kerat montot siput tu time idup2 lagi, pastu hidup2 aku masuk dalam periuk panas ape kes? errrrr nak sedapkan diri sendiri, alaaaa kan siput tu untuk dimakan. lagi pun sekali masuk dalam kuah panas tu tak de lah seksa sangat macam kena beku dalam frozen kan? boleh tak alasan camni? hehe


apa2 pun, siput2 tu dah selamat dalam perut masing2. tapi sebelum masak tu, aku suruh incik osmet tu call tanya kawan dia, siput tu dah mati boleh makan ke? ~ sebab aku tak pernah masak siput dah mati. hidup2 je yang aku masak.......


hyz bisik pada kamo : cek churp2 dah sampai dahhhhhh... n hepi bezday buat my best frenz, arina ( 14/02/2012 )

21 comments:

Anum said...

yang penting selamat dlm perut

NAL said...

memang kejam..dua2 kejam..pling kejam masukkan siput dlm perut..hahaha..apa?cek dah sampai..ckp nk belanja.. =)

faizah husna said...

due2 sengal n kelaka :)

faridah nazurah said...

bhaha gelak guling2 baca entry nih.. ingatkan pembunuhan kejam ape lak.. rupanya bunuh siput sedut dgn masukkan dlm frozen..kompem menggiggil seput tu woooo

misz_eyza said...

wakakakak...apa la hyz nie...ingatkan sapa la yg buat pembunuhan kejam tue...rupa2nya membunuh siput hihi...


wah sudah sampai cek ekk? baper tue jumlah dia, cer citer hihi...

Lelaki Ini said...

bllurrrpp!
kenyang!
dah la makan tak ajak!

khairul said...

janji kenyang

Hans said...

terbayang nasib siput tu macam dalam filem titanic adegan Jack dengan Kate
hahaahha


P/S : Nak Minta Tolong Bantu Hans Menang iPad 2

http://hanspunyablog.blogspot.com/2012/02/pusingan-akhir-contest-gadget-impian.html

Cytah Lovicry said...

buat suspense ja la.. terkejut den

CekbOlat-bOlat said...

wakakkaa.. siput tu bergerak - greak tak dalam perut.. ?? agagaga

Edy Fee said...

kahkahkah boleh mkan lg ke tak siput tu.hahaha
hurmm aku suke giler siput..td beli kepah, kerang berbulu n mcm2 lg. kat tepi pantai..wee

sabry oppa said...

ish2... siput ker? ingat kan ape tadi... hehehehe~~~ lawak lah!

White Dove said...

kesian encik2 siput mati kesejukan...

Azek zk said...

aduh. lawak2x.

Khairiz said...

adeh!!! kisah siput rupanya...pun jadi la

Princess Nusy said...

hehe..sabar jela..hyz pmbunuh..hehe..^^

Puan Kutu said...

ok gak sellau masak siput hidup.sy nie seumur hidup tak pernah masak siput sedut.sila gelak!kahkah..

kak arina tu bestfren ke girlfren?(soalan nie aiman tnya) muahaha..

Cik Nurul said...

ahahahaa ingatkan ape la tadi.. kikiki

ika said...

haha...xpe la...asal dah selamat dikebumikan dalam perut cukup...:)

Adylia Qarissa said...

ciput tak mati tapi beku kot..heheee

Fayyazmii said...

kelakar lah hyz ni. HAHA