Pages

Followers

Wednesday, 8 February 2012

tahukah kamo? fakta tentang lelaki - bhg 1

assalamualaikum... hai hoi hoi... tahukah kamo? kali ini nak bercerita tentang lelaki. banyak sebenarnya fakta yang kita tak tahu mengenai lelaki. lelaki sendiri kadang2 pun tak tahu hal berkaitan dengan diri mereka, termasuklah aku. ni aku dapat info dari mana pun aku dah lupa. sebab dah lama terperap kat draft. ni adalah bahagian pertama. jom skodeng...


1. tahukah kamo, peningkatan iQ bagi remaja lelaki mengatasi remaja perempuan bermula ketika usia mereka mencecah 16 tahun. 

2. tahukah kamo, lelaki memiliki kebarangkalian 2.7 kali terlibat dalam kemalangan jalan raya. ~ aku kena kurangkan merempit lepas ni..

3. tahukah kamo, dianggarkan lelaki yang melayari laman web untuk mencari jodoh adalah lebih 4 kali ganda berbanding wanita. ~ owhhh aku tak buat ni semua... 

4. tahukah kamo, 42% penyampai berita diseluruh dunia adalah lelaki.

5. tahukah kamo, menurut satu kajian yang dilakukan didapati 85% lelaki tidak menggunakan pelembap muka. ~ akulah tu..

30 comments:

Zac Rega said...

HAHA. sye memang benci pelembab muke tapi my mummy pakse pakai ^_< fact bagi sye :)

diana said...

kenapa tak pakai pelembab muka.??
akak selalu paksa suami pakai pelembab muka.heheehhe

farah hanim said...

baru tahu semua itu
haha :D

Radin87 said...

owh, aku pakai pelembab muka.. tapi kekadang.. termasuk ke? hehe
(malas nak pakai.)

Adylia Qarissa said...

oooww..baru tau...

hyz pakai pelembab apa? licin kulit muka ala2 jambu gitu...

lariiikkkk!! ;p

Puan Kutu said...

woo rupanya ramai lelaki suka carik jodoh di internet.haha..bkn org mlaysia kot..

samalah kita.sy yg pmpuan nie pun tak pakai pelembap muka.dasar perasan muka dh sedia lembap n tak kering.muahaha..

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

secara konklusinya, lelaki sempoi :D

CekbOlat-bOlat said...

err.. okay..lepas ni nk pksa laki saye pakai plembap =,="

Popoi said...

x gune pelembab muka juga,, hehehe ^^

Ahmad Sabree said...

hahaha.. pelembap muke penting! hahahahaha~~~

nur aina' said...

terbaik !! tpi 42% je pnyampai berita adalah LELAKI !! O,O :D

Mr Labu said...

fact no 3 tu kene tambah sikit... 100% lelaki memerlukan teman hidup untuk bermanja... hahaha.... manja ke?

White Dove said...

interesting!:)

hawiz said...

patot lah saya pandai...#tetibe..haahaa

Popkorn said...

tahukah kamu ape yg sy x tahu...?

eddy syrol said...

aku pakai beras je bg lembap muke.. ko ade? hohoho

si kiut lavender said...

ngee...

btul kerr xpkai plembap muka..bukan aritu ckap hyz pkai fair n lovely ker....kuikuikui...:P

si kiut lavender said...

ngee...

btul kerr xpkai plembap muka..bukan aritu ckap hyz pkai fair n lovely ker....kuikuikui...:P

Rapunzel Cikilolo said...

lelaki suke crik jodoh kt internet sebab berjaya kot... perempuan tak selalu berjaya... hehe

syafiqakarim said...

oh..tahu tahu.hahah

Ungu Violet said...

lelaki mmg suka ngorat kat fesbuk...huhu

miranadia said...

ooo.....baru tahu....=p

Koding said...

tahukah kamooo....
Siswa lelaki di universiti sgt kurang bilangannya berbanding pompuan...
Mereka ramai di mana???

Miss Sue said...

saya baru tahu..heheh

Miss Sue said...

saya baru tahu..heheh

Fezul Fadhley said...

sy guna fair & lovely dan... fair & lovely.... :p

emy zulaiha said...

haha lelaki rmi mencari jodoh? haha betollah tue timba carik perigi :)

Discrim said...

yep..iq llaki memng tinggi dari pompuan..singgah2 la blog aku..blog pasal motivasi remaja dan perhubungan sosial..dselitkan dgn unsur2 humor..dlm proses preview lagi..nak dapatkan pandangan dari pembaca..sudi la singgah dn tngglkan komen..tq

AzRi AtHiRaH said...

haha.,baru tau^^

Mohd Norafzal said...

aku pon tak pakai pelembab muka.pencuci muka semata2 uhuk2