Pages

Followers

Friday, 16 March 2012

cinta harus memiliki

assalamualaikum... hai hoi hoi... ekceli hari ni aku nak wat entri maki orang. tapi bila fikir hari ni hari jumaat, tak elok maki memaki kan? ~macam hari lain elok pulak nak memaki2 kan? haha so, batalkan niat nak memaki hari ni. tunda esok2. so, hari ni nak buat zon lirik je. lagu dan lirik yang aku suka!
Anuar Zain - Cinta Harus Memiliki ( Lirik )
sejauh ku berlari
meninggalkan dirimu
masih bayangmu yang menawan

sekuat ku mencuba
melupakanmu kasih
lalu mengapa ku tak sanggup

adakah waktu tak berpihak
atau memang sudah jalannya
untuk kita terpisah
selamanya

ku tak percaya kita
terpisah karena berbeda
lalu kemana kan ku cari

ku tak percaya kata
cinta tak harus memiliki
lalu mengapa?
hati terasa sakit

sekeras ku berfikir
mencari alasannya
semakin jatuh ku terluka

ni antara lagu yang menjadi kegemaran aku sekarang. lagu slow. aku suka sebab music dia memang hebat. di tambah alunan suara anuar zain serta penghayatan yang hebat. sekali dengar aku dah tertarik dah. ekceli aku pilih lagu ni untuk di masukkan dalam zon lirik mukan sebab anuar zain atau music dia atau aku minat lagu ni. tapi sebab lirik dia.

aku ni sering menjadi tempat rujukan kawan untuk mendapat kata2 nasihat tentang cinta. sekarang pun ada jugak kawan2 kat fb dan kawan2 blog yang kongsi masalah cinta mereka ngan aku. dan aku, bila lihat sesebuah hubungan itu terlalu rumit, dan bila sesebuah hubungan itu hampir ke penghujung,mesti aku akan cakap "cinta tak harus memiliki".. berbeza dengan lagu ni, yang tegas mengatakan "cinta harus memiliki".


tapi kan, aku masih kuat menyatakan bahawa "cinta itu tak semestinya memiliki". like macam seorang je yang bersungguh tak guna jugak kan? kalo lihat dan kaji betul2 lirik " cinta harus memiliki" ini, nampak sangat si dia tak dapat menerima kenyataan yang cinta itu dah berakhir. sebab? sebabnya kita tak redha dengan takdir cinta kita itu. kita tak ikhlas untuk melpaskan cinta itu pergi. sebab itu hati kita akan terasa sakit. =)


hyz bisik pada kamO : malam ni aku nak bw dan mengomen2. lama aku tak jalan2 bw





23 comments:

Rapunzel Cikilolo said...

aku hope aku bkn tergolong dalam situasi cinta tak harus memiliki :(

Aishah Jahirah said...

setuju dgn statement cinta xseharusnya memiliki.banyak sgt halangannye pun..huhuu

fatin amalina husna said...

huhu..x minat anuar zain..tp suka lagu dya..hak3..

cinta harus memiliki..^^

Anum said...

hehhehhe
suka anuar zain

sis92 said...

ibu sis peminat setia anuar zain..
sis pun kalau dengar lagu, first tengok lirik dia dulu ^^

khairul said...

betoi ka anuar zain ni dot dot dot ?

maina said...

betul. cinta tak harus memiliki. ciss! tetbe teringat kat mak aku punya cerita cinta. sedihh. sob sob.

O CIKTEDDY said...

best gak lagu ni..first dgr cam bosan..2 3 kali dgr ok la..hehe (♥♥,)

NAL said...

sangat2 mendalam btw NAL sgt meminati ANuar Zain seperti Hyz meminati Dayang ^^

inche hlovate said...

bercinta tak semestinya bersama..err ada kena mengena ke?? huhu

pengemis Cinta~ said...

cinta itu memberi dan memiliki bahagia. bila dia bahagia kita pun bahagia. itulah cinta;)hehe

JaNnaH said...

lagu anuar zain mmg jiwang2.. tp bila erk dia nak kahwin agknyerr.?? =p

shida'R said...

cinta itu tak smstinya mmiliki..sedih kot ngn ayat nih huhu...

Aien Nia said...

cinta x semestinya memiliki ..Redha jew la

Juliet_iRa~" said...

suka anuar zain!even lagu dia sloww..heee

sbb bnyak mesej kan..

yapp cinta tak semestinya memiliki...tp bila dah miliki..hargailah..:)

AzRi AtHiRaH said...

wah jiwang.,haha^^

CekbOlat-bOlat said...

kita tak akan dapat apa yg kita mahu, tapi apa yg kita prlukan..

XD

AwieKashi said...

cinta? perlu skrg?
lain kali lah..nak belajar dulu...ngee

faizah husna said...

yeah...cinta monyet la yang mmg tak harus memiliki..:)

sharul izam said...

tak suke lagu ni tapi bila lecturer den nyanyi terus suka kat lagu ni..hahha..=)

faridah nazurah said...

anuar zain.. ohh hensem gile

c'axoera ヅ said...

shomel anuar zain ni kann :D kalau utk anuar rela cintaku utk kau miliki >_<

Informasi Kredit Terbaik di Indonesia said...

tak ada file mp3-nya kah?