Pages

Followers

Wednesday, 16 May 2012

kenangan zaman sekolah : best giler kowt!!!!

Assalamualaikum... hai hoi hoi 16 mei datang lagi... semua yang pernah bergelar pelajar mesti tahu tarikh keramat 16 mei ni kan? yep... hari guru datang lagi... dulu time sekolah aku paling malas bila ada majlis2 macam ni.. bukan sebab aku tak nak hargai guru? tapi sebab aku tak suka dengar ceramah berjela2.. dengan teks ucapan dari menteri pelajaran lah, pastu teks ucapan dari pengarah pelajaran, disambung pulak dengan pegawai pendidikan daerah lah.. haissshhhh bukan masuk kepala pun... masuk telinga kiri,, keluar telinga kanan... kan senang kalau teks tu photostat pastu bagi setiap pelajar baca? kan? hahaha


Aku adalah antara pelajar yang paling suka pergi sekolah, walaupun belajarnya tak sangat suka.. haha. Sehingga aku pernah dapat penghargaan ( sijil ) kedatangan penuh sepanjang tahun untuk 3 - 4 tahun berturut2. kalau aku cuti pun dalan 2-3 hari dalam setahun. itu pun sebab yang memang tak boleh dielakkan. kalau demam sikit pun, aku tetap pergi sekolah. sebab dok umah pun boleh buat ape je pun kan? kat sini aku nak share kenangan2 aku time kat sekolah. best giler kowt bila imbas kembali kenangan2 lalu....

1. Dulu time sekolah menengah aku memang nakal kowt. dan seingat aku, dari tingkatan 1-5 tak kurang dari 50kali sebatan kat montot aku penah kena. adalah dalam 60-70kali kot.

2. Dulu time tingkatan 4-5 aku tak minat subjek matematik. Time subjek matematik je aku laju2 kuar kelas pergi lepak kat studio seni. time tingkatan 5, cikgu Lim Siew Pang tu akan suruh rakan kelas aku cari aku sampai dapat. selagi tak jumpa aku selagi tu dia tak nak mulakan kelas. kejam kan dia? huhuhu

3. time tingkatan 4 pulak, cikgu matematik aku en. Tan Ben Tong tu suka duduk sebelah aku lepas dia siap2 buat soalan kat papan hitam. pastu dia tanya aku, nak suruh sape buat soalan itu. ngeh ngeh ngeh, time ni aku cukup suka tunjuk orang itu ini jawab soalan.. hahaha ~ time sekolah aku dok belakang2.

4. Dulu time form 6, aku pernah gaduh dengan guru kelas aku cikgu Fong. Aku rasa aku tak salah, aku melawan lah. ape yang aku ingat dia marah cakap "saya serius ni!!" pastu aku jawab balik "saya pun serius!!!" Tapi kitaorang kira akrab jugak lah... gaduh2 kejap je... pastu baik2 balik.... 

5. Time sekolah, aku adalah ketua perpustakawan/pusat sumber, pengerusi sejarah, ketua editor majalah sekolah, dan macam2 jawatan lagilah... paling aku suka, bila buat pertandingan @kuiz pastu aku buat masuk tak masuk wajib bayar. kah kah kah. pastu aku suke round kelas ke kelas kutip bayaran... aku suka round tapi tak suka masuk kelas tu.. aku suruh kawan aku masuk aku tunggu luar.... 

6. Dulu time sekolah aku tak takut dengan Cikgu. kalau aku tak faham, aku tanya terus dalam kelas. Aku ingat lagi ada cikgu yang garang giler. Cikgu perempuan, nama dia cik Aribah. dia ajar pengajian am. semua kalau dia masuk kelas semua dia. kawan2 aku kalau tak faham soalan, dia suruh aku yang tanya. aku punya peramah, siap boleh bual2 dengan dia macam2 benda dalam perpustakaan siap dudul satu meja. kawan2 lain tengok pelik je macam mana aku boleh ngan dengan cikgu yang garang2... hehe


7. Time form 6 tu, masing2 dah ada hp kan? kawan aku ni jahat giler! time cikgu muet aku ngajo kat depan dia miss call cikgu tu senyap2. berlari2 anak cikgu tu lari ke beg dia nak angkat phone. sebelum dia sempat angkat kawan aku end call dulu.. haha.. kadang2 time cikgu tu mengajar kat kelas sebelah, kami miss call jugak... hahaha giler jahat!!! 

banyak lagi kowt kenangan2 aku time sekolah ni. tapi nanti2 aku sambung kat entri lain okey? apa2 pun, percayalah! zaman sekolah paling best dalam hidup kau!!! lepas kau habis sekolah, walaupun dah masuk U pun, pada aku zaman sekolah paling best!!!!!! so, rugi pada sapa2 yang suke ponteng sekolah tu!!!

selamat hari guru, cekgu!!!

hyz bisik pada kamo : sorry tak ada gambar zaman sekolah sebab album aku kena curik time kat U

20 comments:

Anum said...

banyak kenangan yang indah zaman sekolah

afzalsukasuki said...

aku tgk muka ko pon tau ko nakal..camner la ko leh jadik cikgu.kabel lettew kahkahkah

Rapunzeel Cikilolo said...

main misscall ngan cikgu? kah kah

yusuflaili(Goku) said...

salam;
nakal jugak awak masa sekolah dulu2 ya!!.

sis92 said...

haha siapa tk nakal masa sekolah sgt tidak ohsem :D

Pink Tulip said...

zaman sekolah memang best

diana said...

tak de kerja ye dok miscall2 cikgu..sah cikgu tu hangin je..
ahhaha

KorN said...

perhh.. kne rotan smpi byk cenggitu... cam x cayer je itu ko...

Hanif said...

Zaman sekolah denda jalan itik satu padang bola keranjang...krem jap kaki...hehehehhe
Kalu tak mahu jalan itik polihan kedua..sebat 10 kali...guhh!!
tapi ini manisnya sekolah ...hahahha
Selamt Hari Guru!!!

JaNnaH said...

kejam punye student aniaya cg smpai gtu sekali.. waa bleh gune ni.. hi3

si kiut lavender said...

tudia..

sampai 60-70 kali tuh...gila tak percaya...

khairul said...

kenangan yg x dpt d beli dgn wang ringgit

Muhamad Azam said...

Gila cool!! hahaa!!

NAL said...

memang cool la zaman persekolahan kau Hyz..best pulak aku bace entri ni..

rAIHan said...

zaman sekolah plg best..waktu kita plg tak matang dan byk buat perkara gila dengan kwn2..

jemput singgah,
http://sukacakapsorang.blogspot.com/2012/05/la-tahzan.html

Adylia Qarissa said...

Betul. Zaman sekolah paling best sebab tak lan masa dengan zamam di u. Bagi adik2yg masih bersekolah, hargailah apa yang korang lalui sekarang pasti satu masa korang akan rindu zaman ini.

Selendang Merah said...

kenangan dulu2 masa zaman sekolah memang indah..kalau boleh nk kembali zaman tu balik

shida'R said...

hyz kalo nk cite perihal perilaku kite xskolah..hermmm satu entri xckup kot heheee ^_^

Puan Kutu said...

nakal ke?macam anak emas cikgu jer..:)

ctk said...

mesti kamu ni disayangi cikgu kn...dak2 nkal selalu cikgu sayang...hehehe