Pages

Followers

Monday, 28 May 2012

Tahukah Kamo? Fakta Tentang Lelaki - Bahagian 2

assalamualaikum... hai hoi hoi.... entri ini adalah sambungan dari Fakta Tentang Lelaki - Bahagian 1. entri lepas adalah pada 8 Feb 2012... giler lama kan baru nak sambung bahagian 2? hahaha ekceli entri ni aku dah siapkan selepas entri bahagian satu. tapi aku boleh tak perasan benda ni dah terperap kat draft... so, aku ubah sikit2 je lah untuk nampak entri baru. kah3.... ~senang kerja aku.


1. Tahukah kamo? Secara purata, lelaki memiliki 61% kandungan air dalam badan.

2. Tahukah kamo? dianggarkan kebanyakan lelaki menghabiskan purata masa sebanyak 90 minit setiap kali berada di gim..
3. Tahukah kamo? secara amnya, lelaki mempunyai 6.5 kali jumlah tisu kelabu yang berkaitan dengan kepintaran berbanding wanita..

4. Tahukah kamo? Benih lelaki pada peringkat usia 55 tahun ke atas akan berkurangan tetapi masih mampu menghasilkan zuriat sehingga berumur 70 tahun.. ehem3....

5. Tahukah kamo? Gerald Tissain merupakan lelaki Perancis pertama yang menemui cara membuat ais krim menggunakan susu atau krim pada tahun 1620.

17 comments:

jelah said...

hahaha..yg no. lima tu cm lari tajuk jer....tpi still psl lelaki..

KorN said...

mcm mane ko boleh rembat gmbr aku nie?

Cik tikah said...

wah wah.. baru taw semua ni. huhu

Edy Fee said...

perghh gambar,,,,
ingt pompuan je 'banyak air' laki pon byk upenye,haha

ctk said...

oh eskrem....sedapnyerr

c'axoera ヅ said...

ooooohhhh camtu eyhhh baeeeekk noted :D

hawiz said...

byk tol tahukah kamo...bru je tau..ahahahaaa

Mohd Suhaimi said...

info yang tak pernah difikirkan ni!!!!

Selendang Merah said...

woittt..aku pun bawu taw benda nie...ahaha :P

cendol said...

yg no 3 tu! oh lelaki lg pndai la ye..

NAL said...

tahukah kamu ? NAL baru tahu pasal ni :)

SP (spudinpunya) said...

haha ..eleh yelah tu ..asalkan lelaki ni paling tough dari pompuan dan boleh jadi ketua keluarga ..bukan macam sstgh lelaki yg nak hentam hempuk bini dia sendiri ..haish ..

OPPPSSS...teremo pulak..

Hanif said...

Ohh!! lelaki jumpa aiskrim tapi yang lebih-lebih makanpompuan lak..hemmmmm!!!

si robot comel said...

oh baru tahu,hehhe

Puan Kutu said...

hebat gak lelaki nie ekk,haha fakta no 4!

shida'R said...

perghh..badan tuh hahaaa..^_^

outbound malang said...

kunjungan gan .,.
Menjaga kepercayaan orang lain lebih penting daripada membangunnya.,.
di tunggu kunjungan balik.na gan.,.