Pages

Followers

Wednesday, 13 June 2012

sebab-sebab sperma lemah - Bahagian 2

Okeh, ini adalah sambungan dari sebab-sebab sperma lemah - bahagian 1. Untuk bahagian 2 dan terakhir ini, aku bagi 5 lagi sebab-sebab sperma menjadi lemah... lelaki2 ganteng sume, sila ambik perhatian... Lelaki2 yang diragui kelakiannya kalo nak baca pun boleyyyyyyyy...... perempuan harus baca untuk pengetahuan oke? kang boleh lah share info ni kat suami2, or boipreng2 korang kan?


1. Pembesaran pembuluh darah : Dianggarkan sebanyak 15% daripada lelaki menghidapi situasi pembesaran pembuluh darah dalam skrotum yang biasanya berlaku di testis kiri. keadaan ini mengakibatkan seseorang lelaki mengalami pengeluaran jumlah sperma yang rendah. ~okeh lelaki2, masuk bilik masing2, cek apa yang patut okeh.... cek belah kiri taw.... buakan kanan.. eh!

2. Telefon bimbit : Radiasi dari telefon selular yang di simpan di dalam poket seluar juga dikatakan turut memberi kesan pada tahap kesuburan dan produktiviti alat kelamin anda. ~ adehhh celah bedah mana pulak aku nak simpan enpon pasni? kena bawak handbag pulak ke pasni? argghhhhhh

3. Obesiti : Obesiti dikalangan lelaki dikaitkan dengan peningkatan pengeluaran hormon wanita yang dikenali sebagai estrogen dalam tubuh lelaki. Obesiti boleh mengakibatkan penurunan jumlah sperma, disfungsi seksual dan ketidaksuburan sistem reproduksi. ~ fuhhhhhhh lega... tetiba bersyukur kering begini muahahahahhahahaha ( sambil buat muka kekwat )


4. Amalan gaya hidup tidak sihat : elakkan dari mengambil bahan seperti tembakau, alkohol dan ganja berlebihan kerana nikotin dalam tembakau terbukti boleh mengganggu fungsi seksual lelaki dan mengurangkan jumlah penghasilan sperma. ~alhamdulillah.... aku tak buat aktiviti tak sehat ni.... nasib baik aktiviti tak sehat aku yang lain tak tersenarai dalam ni.. eh!!


5. Masalah lain : Penyakit seperti kanser testis, ketidakseimbangan hormon, kecacatan dari lahir, infeksi atau jangkitan kuman, trauma dan masalah psikologi seksual juga boleh menjejaskan kualiti dan kekuatan sperma. 




*dikesempatan ini aku nak nasihat sikit kat blogger2 sekalian. beberapa hari lepas heboh cerita pasal osman kering meninggal dunia kan? berlumba2 aku tengok blogger buat entri pasal osman kering meninggal dunia. sebabnya? aku tak rasa sebab nak share berita sahaja kan? aku rasa orang2 macam ni kejar traffic!!!!! seyes aku rasa dah melampau.... ekceli bila aku dapat tahu berita ni beberapa hari lepas, aku nak share jugak tapi..... bila aku check setiap paper online tak ada update pape, so aku tak berani nak update.... pagi ni, aku baca paper online yang mengatakan osman kering kini dirawat di HUKM, dan keadaan kritikal... so, aku nasihatkan pada blogger2, sila buat research dulu sebelum buat entri macam ni... pasal kematian ni bukan kerja main2... cuba bayangkan kau berada ditempat kalangan keluarga osman kering? suke ke dengar berita macam ni? ekceli ni bukan kali pertama kot.. sebelum ni terjadi kat arwah latif ibrahin, arwah bob kuman dan seniwati azean irdawati... plis lah wehhhhh!!!! kematian bukan bahan mainan okeh!!! ~ doakan osman kering sembuh seperti sedia kala....

25 comments:

Adylia Qarissa said...

kalau nak kejar trafik, buat citer neelofa hahahaaa..jangn buat cerita kematian orang yang masih hiudp :)

lelaki disarankan bawak beg sekolah, letak enfon kat belakang kompom kesihatan tooott terjaga kihkihkih

jelah said...

wt la entri apepon...yg pentinng owg minat nk bce...yeah!!

Hazwan Arif said...

yang no 1 tu taknak letak gambar ke? nak compare haha

http://kalampatah.blogspot.com/

syazwan tahir said...

dh terbiasa simpan henfon dlm poket seluar..kalau dlm beg takut hilang.. :p

enciksyazwanpunyablok.blogspot.com

NAL said...

Habis tu, phone nak letak mana? Memang selalu letak dalam poket seluar je pun..adoi, risau jugak ni :)

EmpayarUtama said...

Hehe hyz buat persediaan ke?

Bab trafik tu ish... tak terkomenle. Tp itulah dunia blog

sabry oppa said...

singgah sini bace entry...
nice sangat !
like :) like :) ")nice ~~

superb !

zulhilmi tempoyak said...

yg bhagian kiri yg first tu mcm mn..?? riso gak aku.. dah byk mlm pertama ni..hahaha

hawiz said...

alamak..canenih...letak hp lam poket??..hahahaaha..ehh..ko typo la !!!...kah3..

Hanif Idrus said...

Aku kena beli porch kecik kot letak handphone..huhuhuhu. Bahaya ini!!!!

Traffic punya pasal...janji apa cerita pun OK yek...hemm!

Hanif Idrus said...

Aku kena beli porch kecik kot letak handphone..huhuhuhu. Bahaya ini!!!!

Traffic punya pasal...janji apa cerita pun OK yek...hemm!

shida'R said...

hehee..boleh buat tanpa vibrate kan hehee ^_^

LaLa mhdnor said...

sume dok risau pasal fon letak dalam poket, haha

yusuflaili(Goku) said...

simpan je kat poket baju...takpun selit je kat pinggan kan dia ada bag khas utk Tp.

Hanif said...

Singgah godek blog lagi!!!

ctk said...

susah betul jge diri ni...hahaha

KorN said...

yg saloo ltak henset kat poket pasni boleh la kurangkan kelakuan gitu yerp...

syakirah izwanie said...

Nampaknya kena bawak beg la sekarang. Kalau tak, nak letak fone katne kan? (:

khairul said...

header baru rupanya ...cun !

Edy Fee said...

lepas ni fone letak kat tapak kaki la.ehhe tak rela mandul

Cik tikah said...

tq sudi share. baru tahu..

tirahzairi said...

nseb bek sperma ak kuat,....adehhhh....hahahaa

afzalsukasuki said...

kat mana nak check sperma lemah?ko leh check tak aku punya aww hahaha

Zul De Alexis said...

biasalah kejar trafik murahan...duk buat isu yg x patut di buat terutama soal hidup dan mati seseorang...


hahaha...afzal..aku pun baru nk tanya td..wei! kat mana nk cek? boleh try dulu ka? wakaka

Puan Kutu said...

nasib baik en suami letak hp dlm beg.muahahaha...