Pages

Followers

Monday, 17 June 2013

FAKTA PATUT TAHU

Dah lama aku tak share Fakta kat korang kan? Fakta yang korang yang mungkin dah tahu, dan mungkin belum tahu.... jOm skodeng!!!!!


1. Permainan menaikkan layang-layang ke awan merupakan sukan profesional di Thailand. ~ tetibe rasa nak duduk Thailand je... aku ni pakar menaikkan layang-layang ni... kompom2 aku boleh jadi atlet terbilang kalo duduk Thailand kan? Mesti taraf aku ala2 cam Lin Dan.. eh!!!


2. Air hujan mengandungi vitamin B12 ~ seeeee???? sape chakap tak elok main hujan? dapat free2 je vitamin B12.. tak payah nak beli supplements bagai... dulu kecik-kecik kalau mak aku tau aku men hujan, memang bermarathonlah aku ngan mak aku keliling rumah.... owhhh dulu mak aku mana tau air hujan tu ada vitamin B12 ye tak? kalo tau awal2, tak payah aku curik-curik men hujan kan? 

3. Perkataan "GOODBYE" berasal daripada perkataan "God Bye" yang membawa maksud "God be with you"

4. Pepatung mempunyai jangka hayat hidup selama 24jam je. ~ hahaha dulu time aku kecik-kecik, aku amik batang lidi, pastu pergi kat pokok nangka, depan hujung batang lidi tu aku lekatkan dengan getah pokok nangka... pastu pergi kat parit2, jalan senyap2.... dah jumpa target ( pepatung ) zasssss!!!!!!! cucuh lidi bersalut getah nangka tu tadi kat pepatung!!! yoshhh!!!!! melekat... tak sampai 24jam pun hayat dia kat tangan aku....


5. Burj Al Arab-Hotel merupakan hotel termewah dengan bayaran (US$5.000-20.000 sewa per bilik) ~ murahkan? jom tido 40 malam kat sini.....


6. Apabila anda melangkah naik 1 tangga, anda membakar 200 kalori di dalam badan.

7. Virgina Woolf, penulis serta pengarang cereka pendek terkenal menulis semua hasil kerjanya sambil berdiri. ~ aku nak try buat kerja sambil berguling pulaklah..... mesti jadi lagend 40 tahun akan datang... "Hyz seorang blogger update blog sambil berguling" perghhhh!!!!!

8. NEW YORK merupakan bandaraya yang paling banyak dihuni jutawan. Antaranya Ralph Lauren, Carl Icahn, Rupert Murdoch dan Donald Duck Donald Trump ~ tahun depan harap2 nama aku tersenarailah....... amin....







sumber: majalah maskulin

8 comments:

LaLa mhdnor said...

nape tiap kali main hujan, mesti demam =.=

diana said...

ooo...ceq baru tau...

amir aizat said...

good to know, hehe

PIKA said...

yeay, lepas ni boleh main hujan, ade vitamin lah kate kan ^^

Empayar Utama said...

Huuu banhyak info yang aku tak tau

yusuflaili(Goku) said...

Salam.
Nak main hujan lepas ni..

Marou Apple Hijau said...

nice info!

Puan Kutu said...

byk juga benda yg baru cek tau