Pages

Followers

Sunday, 22 December 2013

Sukan SEA 2013 Myanmar, Misi Malaysia Mencapai 40 Emas tercapai


Sukan SEA 2013 yang berlangsung di Mynmar telah menyaksikan, Malaysia mencapai pungutan 40 pingat Emas yang disasarkan oleh Kementerian Belia & Sukan, khairy jamaluddin. Keseluruhan pingat Emas yang berjaya dikutip kontijen negara adalah 43 Emas, 38 perak dan 74 gangsa.

Paling mencuri tumpuan adalah atlit terjun negara yang menyapu bersih 8 pingat emas yang ditawarkan. Walaupun negara mencapai sasaran 40 pinat emas, kejayaan di Myanmar gagal memperbaiki prestasi pada edisi 2011 di Indonesia apabila Malaysia berjaya meraih 59 Emas, 50 Perak dan 82 Gangsa. Walauapapun, tahniah kepada semua atlit yang terlibat. bravo!!!!

Dulu kecik-kecik aku paling suka tengok rancangan sukan macam ni. Macam SUKMA, Sukan SEA, dan Sukan Olimpik. Dulu memang melekat depan kaca TV untuk tengok negara kita bersaing dengan negara lain. Sampai family aku nak tengok cerita lain pun aku tak bagi.. haha.. semangat sukan oih!!! ~kagum tak?

Berikut adalah Top 5 acara sukan yang paling aku minat :
  1. Badminton
  2. Olahraga
  3. Renang ~ehem
  4. Boling Padang
  5. Bowling
Ekceli semua sukan aku layan, cuma top 5 ni paling aku layan. semangat tu lain sikit. Tapi bila da kerja ni, memang tak ada masa nak tengok dah. Jangan kata Sukan SEA ni je, Maharaja Lawak Mega (MLM) pun aku tak tengok lagi weh!!! ~nampak tak kebizian disitu? 

Tapi, aku tiap-tiap hari baca sokabar je lah untuk mengetahui perkembangan Sukan SEA ni. OK wat dari tak tahu langsung kan? Tapi memang rindu untuk lepak 1 hari tengok acara ni. Rindu zaman kecik-kecik yang comel. ~aishhhh





8 comments:

ezyra daniel said...

sama la kita..time kecik2 suka sgt tgk ...yg acara renang tu knpe ada ehem?hahaha

Dkna Abza said...

lamanya tak singgah blog nie :)

Dzureen Darwis said...

Hai salam kenal. Acara renang yek. Hahaha kalau saya untuk sukan Sea kali ni paling minat tengok hoki. Best giler

LaLa mhdnor said...

yang part ehem tu mesti ko suka tgk pompuan pkai bikini kan haha :P

Bahrain said...

Tahniah buat Malaysia. semoga terus Maju.

chotz axoera said...

tahniah buat Malaysia :) okaylah tu dari takde langsung kan :D

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

sherlina halim said...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi www.asianbet77.com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
- Bonus Mixparlay .
- Bonus Tangkasnet setiap hari .
- New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : asianbet77@yahoo.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
http://asianbet77.com/