Pages

Followers

Monday, 10 March 2014

Hentikan Spekulasi MH370

Beberapa hari lepas, Malaysia dikejutkan dengan berita kehilangan pesawat milik Malaysia Airlines (MAS) iaitu MH370. Pesawat Boeing 777-200 itu dilaporkan hilang daripada radar kira-kira dua jam selepas berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada 12:41am menuju Beijing, China dan dijadualkan mendarat di Beijing tepat jam 6:30am. Sehingga kini, nasib pesawat itu yang membawa 227 penumpang dari 14 buah negara termasuk 38 daripadanya rakyat Malaysia selain 12 anak kapal, tidak diketahui.

Kalau korang buka Facebook, nah amik kau!! bermacam2 pendapat, bermacam2 gelagat & bermacam2 spekulasi yang boleh kita baca kat situ. Ada yang bersikap tunggu dan lihat, ada yang terlebih emosi, ada yang masukkan unsur2 politik dan ada pulak yang nasi nasi tambah (reka-reka cerita). Pada aku, apa yang kau cerita, apa yang kau kongsikan itu melambangkan siapa diri kau sebenarnya!!! cukup-cukuplah memperbodohkan diri kau kepada seluruh dunia. Jika dibandingkan keperihatinan bangsa lain berbanding bangsa sendiri. AKU MALU!!!!

Aku? aku ambil sikap tunggu dan lihat dalam masa yang sama berdoa mengharapkan keselamatan untuk kesemua penumpang MH370. Cukup2 lah menjadi kejam dengan membuat fitnah di media sosial, henti2kanlah mereka-reka cerita yang kau sendiri tak tahu pucuk pangkal!! & jangan senang2 nak share benda2 yang belum tentu kesahihan berita tersebut. 

Mungkin korang tak rasa apa2, tapi cuba bayangkan dalam pesawat tu adalah dikalangan ahli keluarga korang. Apa korang rasa? Cukup2 lah buat spekulasi terhadap berita ini. Sebab benda2 tu tak membantu sapa-sapa pun malah mengguris hati pihak keluarga yang terlibat. Kau dah tentu2 tak dapat tolong cari pesawat tu, tapi kau boleh bagi kata2 positif & semangat untuk kesemua ahli keluarga yang terlibat. kalau tak baik DIAM!!!




3 comments:

Shida Radzuan said...

itulah keyboard worrior dorg nih..xjga lgsg prasaan kluarga yg tlibat hurmm...

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

sherlina halim said...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi www.asianbet77.com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
- Bonus Mixparlay .
- Bonus Tangkasnet setiap hari .
- New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : asianbet77@yahoo.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
http://asianbet77.com/